به گزارش خودرونگاران به نقل از خبرگزاری مهر، سعید مدنی مشاور خودرویی وزیر صنعت، معدن و تجارت، با بیان این مطلب گفت: بعد از وضع تحریم های خودرویی، ارتباطمان با صنعت خودروی جهان کم و کمتر شد و این اتفاق برای انجام تبادلات فنی و تکنیکی مشکل ساز شد.
وی ادامه داد: تحریم بهانه ای شد برای معرفی نکردن محصولات جدید توسط برندهای حاضر در بازار ایران و تنها اتفاقی که این شرکای قدیمی در این مدت رقم زدند، حمایت نصف و نیمه از تولیدات قدیمی شان در ایران بود.
مدنی افزود: صنعت خودرو و تصمیم سازان در انتظار فرصتی بودند تا این ارتباط را دوباره برقرار سازند زیرا همگان به این امر واقف هستند که بیشتر محصولات تولیدی دو شرکت بزرگ خودروساز ایرانی قدیمی شده است در حالی که طی سال های گذشته سطح توقعات مردم افزایش چشمگیری یافته است و دیگر پذیرای هر خودرو و با هر کیفیتی نیستند.
وی با تاکید بر این مطلب که توان خودروسازان داخلی ما برای ایجاد تغییر محدود بوده و کار زیادی بدون مشارکت با برندهای معتبر پیش نخواهد رفت، تصریح کرد: ما باید بر اساس اهداف کشور با شرکت های بزرگ خودروسازی همکاری کنیم و البته این بار باید یک شراکت و همکاری حساب شده انجام شود.
مدیرعامل سابق گروه خودروسازی سایپا در خصوص برگزار شدن چهارمین همایش بین المللی صنعت خودرو در ۲۴ و ۲۵ بهمن ماه امسال و اهداف این همایش نیز متذکر شد: بی شک بعد از قدیمی بودن مدل خودروها، مشکل اصلی صنعت خودروی ما خدمات پس از فروش است که در ۲ بعد سیستمی و تشکیلاتی و همچنین بعد رفتار با مشتری نیازمند بهره بردن از تجارب خارجی ها هستیم.
مشاور خودرویی وزیر صنعت خاطرنشان کرد: چهارمین همایش بین المللی خودرو که برپایه فروش و خدمات پس از فروش کلید خواهد خورد می تواند موجب افزایش تجربه و آگاهی خودروسازان نسبت به مدل های ارائه خدمات پس از فروش در جهان شده و شاید برای این نقصان فکری جدید کنند.
وی اضافه کرد: برخی از برندهای حاضر در ایران برای قراردادهای جدید، شرط ایجاد شبکه اختصاصی خدمات را گذاشته اند که این اتفاق می تواند رقابت در بازار خودرو را افزایش دهد.
مدنی با انتقاد از برخی بداخلاقی ها در حوزه خدمات پس از فروش، اظهار داشت: باید در کنار افزایش کیفیت خدمات و وارد کردن تجهیزات جدید، نوع رفتارمان را نیز تغییر دهیم.
وی در پایان خاطرنشان کرد: مشتریان ایرانی از برخورد عوامل شرکت های خودروساز در موضوع خدمات پس از فروش بیش از نبود یک قطعه ناراحت می شوند و این نشان از این دارد که خودروسازان ما باید فکری برای این مهم کرده و فرهنگ مشتری مداری را از پیاده سازی کنند.