شناسه خبر : 431027
تاریخ انتشار :
کاربرد تازه نیسان  برای خودروهای خودران

کاربرد تازه نیسان برای خودروهای خودران

خودرونگاران- شرکت ژاپنی نیسان بر این باور است که خودروهای خودران باعث افزایش امنیت جاده ها و بهره وری حمل و نقل می شود. اما مزایای این فناوری به اینجا محدود نمی شود، چرا که این شرکت به تازگی کاربرد تازه ای را نیز برای خودروهای خودران پیدا کرده است.

به گزارش خودرونگاران به نقل از تک شات ، نیسان به تازگی در سایت خودروسازی Oppama از دو دستگاه خودروی خودران Leaf برای حمل خودروهای تولیدشده استفاده می کند. این دو دستگاه خودرو روزانه سی دستگاه خودرو را از خط تولید به بندری در فاصله یک کیلومتری کارخانه انتقال می دهند.


این دو خودرو روزانه این مسیر را پنج بار طی می کنند. نیسان هدف خود از این کار را محک زدن قابلیت های این خودرو عنوان کرده است.


این شرکت تصمیم دارد تا سال 2019، هفت دستگاه خودروی Leaf را به طور تمام وقت در این کارخانه به کار بگیرد. نیسان گفته Leaf با توجه به برخورداری از دوربین ها و اسکنرهای لیزری در مقایسه با ربات های پیشین بهتر از پس این کار بر می آید.


البته این فرایند خالی از اشکال نیست. در یکی از روزهایی که نیسان خبرنگاران را برای آشنایی با این فرایند دعوت کرده بود، یکی از این دو دستگاه خودروی Leaf در میانه راه از کار ایستاد و در ادامه راه توسط نیروی انسانی هدایت شد. معاون مدیرعامل نیسان در این مورد گفته این نخستین باری است که چنین مشکلی پیش می آید و احتمال داد که گوشی های هوشمند و سایر تجهیزات الکترونیکی خبرنگاران در سیگنال دهی خودرو اختلال ایجاد کرده است.


بارگذاری خودروها در قسمت حمل بار این دو خودرو توسط نیروی انسانی انجام می شود. نیسان گفته یکی از چالش های بزرگی که در این زمینه با آن درگیر است، کاهش هزینه های مرتبط با سیستم حمل هوشمند است.


به هر حال، آینده پیش روی صنعت خودروهای خودران اگرچه کمی مبهم است، اما توجه بسیاری از شرکت ها اکنون بر آن متمرکز است و با سرمایه گذاری هایی که در این حوزه انجام شده، انتظار می رود طی سال های آینده شاهد پیشرفت های چشمگیری باشیم.

 


نظرات

نظر شما

: : :
ایساکو

آرین پارس موتور

کرمان موتور

ایران خودرو

مدیران خودرو

ایلیا خودرو



پرشیا خودرو

تابلو نرخ
اینفوگرافی


کلیه حقوق این سایت برای خودرونگاران محفوظ است.
نقل مطالب با ذکر منبع بلامانع است.

khordonegaran
Copyright © 2021 www.‎khordonegaran.ir‎, All rights reserved.