شناسه خبر : 431140
تاریخ انتشار :
آمارهای جهانی در مورد تلفات جاده ای اشتباه است
رییس سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای:

آمارهای جهانی در مورد تلفات جاده ای اشتباه است

خودرونگاران- رئیس سازمان راهداری و حمل‌‌ونقل جاده‌ای با بیان اینکه «آمار تلفات رانندگی ایران توسط پزشکی قانونی اعلام می‌شود» گفت: از این رو آمارهای بین‌المللی در خصوص آمار تلفات رانندگی ایران به دلیل محاسبه ضریب ۴ در آمار رسمی کشور، مبنای درستی ندارد.

به گزارش خودرونگاران، داود کشاورزیان که در نخستین جشنواره هم پیمانی ایمنی رانندگان حرفه ای  با اشاره به عوامل تاثیرگذار در کاهش حوادث رانندگی اظهار داشت: موضوع تلفات و تصادفات رانندگی یک مساله اجتماعی است و باید نهادهای اجتماعی درگیر شوند تا تلفات کاهش یابند. تعداد تلفات جاده‌ای طی سال ‌های اخیر با کاهش حدود ۱۱ هزار نفری به رقمی حدود ۱۶ هزار و ۴۰۰ نفر رسیده است. خوشبختانه آمار تلفات رانندگی ایران توسط پزشکی قانونی و زیر نظر قوه قضائیه اعلام می‌شود از این رو آمارهای بین‌المللی در خصوص آمار تلفات رانندگی ایران به دلیل محاسبه ضریب ۴ در آمار رسمی کشور مبنای درستی ندارد و موجب تقلیل رتبه ایران در جدول تلفات رانندگی بین‌المللی می‌شود.
وی با تاکید بر سیاست اصلی سازمان متبوعش که  ارتقای ایمنی راه‌ها گفت: علاوه بر پروژه نصب دوربین‌های ثبت تخلف و سامانه سپهتن، حتی آیین نامه جدید ثبت شرکت‌های حمل‌ونقلی و برندسازی به طور طبیعی بر ایمنی تاکید دارد. 
کشاورزیان تصریح کرد: سهم ناوگان حمل‌ونقل عمومی از کل تردد‌های برون شهری ۱۵ درصد است و تنها ۵.۶ درصد تلفات به این ناوگان عمومی تعلق دارد.


نظرات

نظر شما

: : :
ایساکو

آرین پارس موتور

کرمان موتور

ایران خودرو

مدیران خودرو

ایلیا خودرو



پرشیا خودرو

تابلو نرخ
اینفوگرافی


کلیه حقوق این سایت برای خودرونگاران محفوظ است.
نقل مطالب با ذکر منبع بلامانع است.

khordonegaran
Copyright © 2021 www.‎khordonegaran.ir‎, All rights reserved.