به گزارش خودرونگاران به نقل از ایران جیب ، این خودرو نخستینبار در سال 2009 به بازار چین معرفی شد. در آن زمان S30 را با پلتفرم پژو 307 ساختند چراکه از سال 2004 این فرانسوی در کارخانه مشترک Dongfeng-PSA در چین تولید میشد و البته همچنان نیز تولید میشود! چندسالی گذشت تا نوبت اولین فیسلیفت آن رسید. در 2013 چینیها چهره تازهای از S30 معرفی کردند که جلوپنجرهای کوچکتر داشت، سپرها و چراغهایش جدید بودند و دیگر خبری از آن همه تزئینات کرومی بدنه نبود. S30 جدید از 20144 وارد بازار چین شد و حالا هم خبرهایی از حضورش در بازار ایران به گوش میرسد.
طول | عرض | ارتفاع | فاصله محوری | حجم باک | وزن | سایز رینگ |
4,526mm | 1,465mm | 1,740mm | 2,610mm | 51L | 1,210kg 1,240kg | 195/60R15 205/50R16 |
با همان پیشرانه TU5 معروف
درست مانند دانگفنگ H30 هاچبک و H30 کراس، چینیها فیسلیفت S30 را هم با پلتفرم سیتروئن C-Elysée ساختند؛ همان سدان ارزانقیمتی که از سال 2002 فقط و فقط در چین تولید میشد، ولی از نسل دوم (20122) و برای تزریق به بازار اروپا تولیدش در اسپانیا نیز آغاز شد. ابعاد S30 جدید اندکی بزرگتر از نسخه فرانسویاش است. اتفاق دیگری که با آمدن S30 جدید رخ داد اضافهشدن یک پیشرانه توربوشارژ (a15) است که میگویند مهندسان دانگ فنگ آن را ساختهاند.
پیشرانههای S30 | حجم موتور | قدرت | گشتاور | مصرف ترکیبی |
e-TECO A15 | 1,497cc | 114hp | 145nm | 4 اتومات: 6.6 لیتر |
TU5-JP4 | 1,587cc | 106hp | 142nm | 5 دستی: 6.3 لیتر | 4 اتومات: 7.0 لیتر |
A16 | 1,556cc | 122hp | 151nm | 5 دستی: 5.7 لیتر | 4 اتومات: 6.1 لیتر |
چه قیمتی دارد؟
برای یافتن قیمت S30 ابتدا از چین شروع میکنیم؛ در آنجا قیمت این خودرو بین 68 تا 89 هزار یوآن است که با نرخ امروز ارز حدود 40 تا 54 میلیون تومان میشود.