شناسه خبر : 431269
تاریخ انتشار :
قطعه سازان جان دوباره ای به گروه خودرویی دادند

قطعه سازان جان دوباره ای به گروه خودرویی دادند

خودرونگاران- گروه خودرو و ساخت قطعات اولین روز کاری هفته در دی ماه را با رشد ۱۵۱ واحدی شاخص کل گروه در مدار ۱۹ هزار و۲۵۷ واحد به پایان برد، به این ترتیب عقربه گروه خودرویی ها امروز بازدهی ۰. ۷۸ درصدی را ثبت کرد.

به گزارش خودرونگاران، سهامداران خودرویی در این روز تعداد 92میلیون سهام به ارزش معاملاتی 12.5 میلیارد تومان در 8 هزار نوبت دست به دست کردند که نسبت به آخرین روز کاری هفته قبل افزایشی بودند.
 در ابتدای ساعات معاملات گروه خودرویی سبزپوش ظاهر شد و به روند افزایشی خود تا لحظات پایانی نیمه دوم معاملات ادامه داد اما به تدریج از روند صعودی قدری کاسته شد و تب و تاب گروه  برای ادامه رشد قیمتی کمتر شد به طوریکه نمادهای خودرو  و خگستر قیمت معامله شان کاهشی شد، خلنت صف فروش تشکیل داد گرچه نهایتا صفش را جمع کرد، در مجموع نماگر گروه در نیمه دوم معاملات نسبت به نیمه اول 41 واحد کمتر شد.
اما وضعیت برای نمادهای خزر،خکار و خمهرمتفاوت بود، این 33 قطعه ساز پیشتاز گروه خودرویی بودند و در حاشیه 4 درصد مثبت با صف خرید به کار خود پایان دادند در این بین صف خکار با 1.6 میلیون سنگین تر از دو نماد دیگر بود و در قیمت 1,180 ریال  بسته شد، خکمک هم صف خرید بود اما نهایتا صفش عرضه شد و با رشد 4.67 درصدی در قیمت پایانی 1,188 ریال به کار خو خاتمه داد.
در میانه بازار خپارسح در قیمت 114 ریال صف خرید 146 میلیونی را تجربه کرد و حجم دادوستدها تا  80 میلیون پیش رفت، اما لحظات آخر صف خود را عرضه کرد، خپارس نیز در حاشیه 2% مثبت و قیمت 962 ریال معاملات 47 میلیونی را پشت سر گذاشت، باتوجه به آمار فعالیت 9 ماهه این خودروساز و پوشش خوب 77درصدی تولید و 75 درصدی فروش شایعاتی از تعدیل مثبت این سهم به گوش می رسد، البته مبلغ فروش 69 درصد بودجه را پوشش داده است.
درمجموع امروز اکثر قریب به اتفاق نمادهای خودرویی افزایش قیمت داشتند از 233 نماد معاملاتی خودرویی تنها تعداد 3 نماد کاهش قیمت اندکی داشتند که در این بین خلنت با افت 2 درصدی بیشترین کاهش را داشت اما از بین نمادهایی که رشد داشتند نمادهای خمهر 4.93 درصد، خکار 4.24 درصد،خکمک 4.67 درصد،خزر 4.38 درصد و ورنا 3.15 درصد سبزترینهای امروز گروه بودند.
 باتوجه به گزارش فعالیت شرکتهای بورسی کدال هم پر سر و صدا ظاهر شد، در این بین خزامیا خب راز پوشش ضعیف 67 درصدی تولید و 48 درصدی فروش داد، خبهمن از فروش تعداد زیادی شرکت بورسی به بهای تمام شده 4.5 میلیارد ریال زیانی معادل 3 میلیارد ریال شناسایی کرد، خفناور هم طی 9 ماه پوشش حدود 64 درصدی برای تولید و فروش داشت، خکار در وضعیت بدتری قرار  داشت چرا که 52 درصد تولید بودجه را محقق کرده و فروش 62 درصد بودجه را پوشش داده بود.


کلید واژگان
نظرات

نظر شما

: : :
ایساکو

آرین پارس موتور

کرمان موتور

ایران خودرو

مدیران خودرو

ایلیا خودرو



پرشیا خودرو

تابلو نرخ
اینفوگرافی


کلیه حقوق این سایت برای خودرونگاران محفوظ است.
نقل مطالب با ذکر منبع بلامانع است.

khordonegaran
Copyright © 2021 www.‎khordonegaran.ir‎, All rights reserved.