شناسه خبر : 431273
تاریخ انتشار :
گام های جدی  دوبی برای حرکت در مسیر حمل و نقل بدون راننده

گام های جدی دوبی برای حرکت در مسیر حمل و نقل بدون راننده

خودرونگاران- حاکم دبی، راهبرد حمل و نقل خودکار این شهر را راه اندازی کرد. طبق این تصمیم در سال 2030، تا 25 درصد از سفرهای دوبی بدون راننده خواهد بود! این راهبرد، موجب افزایش راندمان، بهره وری و کاهش ازدحام ترافیک، آلودگی و میلیون ها ساعت رانندگی می شود.

به گزارش خودرونگاران، همچنین دوبی با راه اندازی "چالش حمل و نقل خودکار"، از بزرگترین مراکز تحقیق و توسعه جهان دعوت به ارائه پیش نهادهای خود برای بکارگیری این فن آوری در این شهر کرده است. با این کار؛ دوبی در صدد است یک مدل جهانی منحصربفرد برای شهر آینده ارائه داده و خود را تبدیل به بزرگترین آزمایشگاه تحقیق و توسعه جهان برای حمل و نقل بدون راننده کنند. 
به نظر می رسد؛ با قدم های جاه طلبانه، عملیاتی و موفق حاکم دبی درصنایع مختلف همچون صنایع هوایی و انرژی های تجدیدپذیر این گام جدید حاکم دبی هم با صرف هزینه های انبوه اجرایی خواهد شد .
 بر اساس این گزارش صنعت هواپیمایی دبی ؛  در سال 2016 موفق به کسب جایزه رتبه اول خطوط هوایی جهان برای خطوط هوایی امارات از اسکای تراکس شده است که  به عنوان اسکار صنعت هواپیمایی یاد می شود و رتبه ششم برای خطوط هوایی اتحاد این کشور شده است.  
در بخش انرژی خورشیدی؛ نیز حاکم دوبی 3 ماه پیش در روز 2 سپتامبر 2016 اعلام کرده بود که بزرگترین نیروگاه خورشیدی جهان را با سرمایه گذاری 500 میلیارد درهمی (150 میلیارد دلاری) راه اندازی کرده و قرار است تا پایان سال 2030  این نیروگاه تکمیل شده و 5000 مگاوات برق تولید کند.
 25درصد از برق دوبی در سال 2030، محصول انرژی پاک خواهد بود و تا سال 2050 این میزان به 75 درصد افزایش خواهد یافت. دبی در سال 2050 شهری کمترین میزان تولید کربن  را خواهد داشت.البته  حاکم دبی در نظر دارد صندوق 500 میلیون درهمی (150 میلیون دلاری) تحقیقات را برای انرژی پاک و صندوق سبز دوبی با سرمایه 100 میلیارد درهم (30 میلیارد دلار) را برای سرمایه گذاری در انرژی پاک راه اندازی کند .
 به این ترتیب باید منتظر ماند و دیگر اقدامات این حاکم عرب را برای توسعه خودران ها شاهد بود.


کلید واژگان
نظرات

نظر شما

: : :
ایساکو

آرین پارس موتور

کرمان موتور

ایران خودرو

مدیران خودرو

ایلیا خودرو



پرشیا خودرو

تابلو نرخ
اینفوگرافی


کلیه حقوق این سایت برای خودرونگاران محفوظ است.
نقل مطالب با ذکر منبع بلامانع است.

khordonegaran
Copyright © 2021 www.‎khordonegaran.ir‎, All rights reserved.