شناسه خبر : 431297
تاریخ انتشار :
خبری از پژو ۲۰۷i صندوقدار نیست

خبری از پژو ۲۰۷i صندوقدار نیست

خودرونگاران- در حالی که در هفته گذشته خبرها و رایزنی های احتمالی حاکی از این بود که خودروی پژو ۲۰۷i صندوق‌دار، زمستان امسال به بازار ایران می آید اما مدیران ایران خودرو این موضوع را رد کرده و می گویند : خودروی پژو ۲۰۷i صندوق‌دار در مرحله پروژه قرار دارد و با توجه به این که مراحل پروژه شامل همه مراحل فنی و طراحی و ... می شود امکان عرضه این خودرو در سال جاری وجود ندارد و وارد مرحله فروش نخواهد شد .

بر اساس گزارش خبرنگار خودرونگاران، یکی از مدیران ایران خودرو با تائید این موضوع که خودروی در حال تست پژو ۲۰۷i صندوق‌دار درهفته های گذشته در سطح شهر تردد داشته است گفت: این روزها نمونه این خودرو در حال انجام مراحل تست های فنی در سطح شهر است و بعد از انجام تمام تست های فنی وارد مرحله تولید انبوه خواهد شد .

به این جهت بعید به نظر نمی رسد بعد از گذر از مرحله پروژه مرحله تولید انبوه آغاز شده و ممکن است نسخه اتوماتیک آن با ECU ایرانیزه شده نیز تولید و عرضه شود.
البته پیش از این و در مرداد ماه سال جاری هاشم یکه زارع مدیر عامل ایران خودرو اعلام کرده بود که« در راستای اجرای برنامه هفت ساله توسعه محصول، خودرو ۲۰۷ صندوقدار را در زمستان امسال به بازار عرضه می‌کند.»
برخلاف برخی شایعات، پژو ۲۰۷ جدید نه تنها تفاوت فنی محسوسی با خانواده پژو ۲۰۶ و رانا ندارد بلکه از نظر فنی نیز یک محصول ایرانیزه و متفاوت با ۲۰۷ های نیمه فرانسوی سری قبل محسوب می شود.
گفتنی است ، ۲۰۶ SD خودرویی است که فرانسوی ها آن را طراحی کرده اند. بعد از عرضه ۲۰۶ پلاس با عنوان ۲۰۷i در ایران، برخی منابع اعلام کردند که نسخه سدان آن هم به ایران می آید. در بازار چین، ۲۰۷ سدان تولید شده است و از طریق دانگ فنگ به بازار این کشور راه پیدا کرده است.  قیمت فول ترین نسخه ۲۰۷ سدان در بازار چین ۱۰۷ هزار و ۸۰۰ یوآن اعلام شده بود که به عبارتی حدود ۵۸ میلیون تومان ارزش دارد. سنسور نور، سانروف، سنسور پارک عقب، تودزوی چرمی و رینگ آلمینیومی، از جمله امکاناتی است به غیر از دو کیسه هوا، سیستم تهویه اتوماتیک و گیربکس چهار سرعته اتوماتیک، روی نسخه فول نصب می شود.
علاوه بر این، نسخه‌های دیگری از ۲۰۷ یا همان ۲۰۶+ همچون استیشن و وانت نیز در برزیل عرضه شدند که نسخهٔ وانت آن بانام هوگار (Hoggar) در بازار برزیل ارائه گردید. البته تولید تمامی نسخه‌های این خودرو در سال ۲۰۱۴ در برزیل پایان یافت بااین‌حال شاید عرضهٔ نسخهٔ وانت آن در کشور به‌عنوان محصول کاملاً جدید و لوکس در آیندهٔ نزدیک چندان دور از ذهن نباشد.
عرضه نمونه صندوق‌دار از پژو 207i هم می‌تواند جایگزینی برای 206 SD باشد، خودرویی که هرچند در تعاریف ایرانی از یک خودروی سدان، به‌عنوان نمونه‌ای کوچک در نظر گرفته شده بود و هیچ‌گاه نتوانست سهمی که ایران‌خودرویی‌ها انتظار داشتند را از بازار به دست آورد اما با توجه به علاقه عمومی ایرانی‌ها به خودروهای سدان، تا حدودی توانست نظر خانواده‌های کم‌جمعیت را به خود جلب کند و با عرضه مدل‌های سدان پژو 207i ایران‌خودرو امیدوار است بتواند با توجه به امکانات بیشتر این خودرو نسبت به SD، خریداران بیشتری را به این خودرو جلب کند.

کلید واژگان
نظرات

نظر شما

: : :
ایساکو

آرین پارس موتور

کرمان موتور

ایران خودرو

مدیران خودرو

ایلیا خودرو



پرشیا خودرو

تابلو نرخ
اینفوگرافی


کلیه حقوق این سایت برای خودرونگاران محفوظ است.
نقل مطالب با ذکر منبع بلامانع است.

khordonegaran
Copyright © 2021 www.‎khordonegaran.ir‎, All rights reserved.