شناسه خبر : 431539
تاریخ انتشار :
ایمنی مسافران در سیبل توجه مهندسین خودرویی

ایمنی مسافران در سیبل توجه مهندسین خودرویی

خودرونگاران- به تازگی مهندسین طراحی و افزایش ایمنی خودرو در جهان به فکر تعبیه آپشن های مختلف در خودروهای خود شده اند که نتیجه ای جز افزایش ایمنی سرنشینان خودرو و عابران پیاده ندارد.

به گزارش خودرونگاران،  چند سال پیش فیلمسازان هالیودی در یکی از آثار خود از خودرویی استفاده کردند که راننده های خودرو در برخوردهای شدید بوسیله کیسه های فوم مانندی که از خودرو  خارج میشد محافظت میشدند و در حقیقت  این کیسه های فومی خودرو را  به توپ بادی بزرگی تبدیل میکرد که  سرنشینان خودرو را از مرگ حتمی نجات می داد. حالا به نظر می رسد این تکنولوژی چند قدمی تا به حقیقت رسیدن فاصله دارد. 
به گونه ای که شرکتTRW که تو زمینه ساخت و طراحی خودرو و وسایل جانبی و تکنولوژی های مربوط بهش فعالیت میکنه به تازگی کیسه هواهای خارجی تولید کرده که احتمالا به زودی در تولید انبوه مورد استفاده قرار می گیرد.این کیسه ها که رو پانل های جانبی بدنه خودرو جاسازی می شوند در هنگام تصادف در 20 تا 30 میلیونیوم ثانیه عمل می کنند . وظیفه آگاه کردن این کیسه ها به عهده حسگرها و دوربین های مخصوصی است  که  در قسمت های خاصی از بدنه خودرو تعبیه شده است .
این کیسه ها در نمونه های آزمایشی خود تقریبا طولی به اندازه 2 متر و عرض 70 سانتیمتر و عمق 15 سانتیمتر دارند تا بتوانند خودرو را به خوبی پوشش بدهند. 
پروژه طراحی کیسه های هوای خارجی بیش تر از سه ساله است که با سرمایه گذاری اتحادیه اروپا در حال پیگیری است تا در صورت پشت سر گذاردن موفقیت آمیز همه آزمایش ها نخستین  خودروهایی که مجهز به این سیستم پیشرفته هستند در خودروهای سواری های لوکس آلمانی مورد استفاده قرار گیرند.
البته این نخستین باری نیست که یه شرکت  اقدام به چنین کاری می کند میزنه در نمایشگاه دو سال پیش شرکت ولوو با رونمایی از کیسه هوای مخصوص عابران پیاده در مدل جدید خودروهای خود توانست توجه به ایمنی خودرو و محیط  اطراف را مورد توجه قرار دهد و امروزه در ژاپن هم افزایش ایمنی خارج خودرو به صورت جدی مورد توجه مهندسین خودرو سازها قرار گرفته است .


نظرات

نظر شما

: : :
ایساکو

آرین پارس موتور

کرمان موتور

ایران خودرو

مدیران خودرو

ایلیا خودرو



پرشیا خودرو

تابلو نرخ
اینفوگرافی


کلیه حقوق این سایت برای خودرونگاران محفوظ است.
نقل مطالب با ذکر منبع بلامانع است.

khordonegaran
Copyright © 2021 www.‎khordonegaran.ir‎, All rights reserved.