به گزارش خودرونگاران به نقل از زومیت، شرکت خودروسازی سیتروئن مدل ۲۰۱۷ خودروی رالی C3 WRC را رونمایی کرد، این خودرو نسبت به مدل مفهومی قبلی که پیشتر در ماه سپتامبر معرفی شده بود، عرض بیشتری دارد و نمای آن نیز خشنتر شده است.
توان خودرو سیتروئن C3 WRC مدل ۲۰۱۷ توسط پیشرانهی ۱.۶ لیتری چهار سیلندر مجهز به سیستم تزریق مستقیم سوخت و توربوشارژر، تأمین میشود؛ از آنجا که در فصل آینده، محدودسازهای توربوی عریضتری مجاز خواهند بود؛ بنابراین این پیشرانه میتواند قدرتی معادل ۳۸۰ اسب بخار تولید کند. با محدود شدن فشار تولیدی توسط توربوشارژرهای این پیشرانه روی ۲.۵ بار، گشتاور تولیدی نیز به رقم ۴۰۰ نیوتونمتر افزایش پیدا کرده است. توان تولیدی توسط پیشرانه از طریق یک جعبهدندهی ۶ سرعتهی سکوئنشال به هر چهار چرخ خودرو انتقال پیدا میکند.

سیستم چهارچرخ محرک این خودرو شامل یک دیفرانسیل مرکزی نیز میشود که کنترل آن بهصورت هیدرولیکی است و به محورهای جلو و عقب اجازه میدهد که بتوانند با سرعتهای متفاوتی چرخش کنند. سیتروئن اعلام کرده است استفاده از چنین مکانیزمی در سیستم انتقال گشتاور، سبب میشود کمفرمانی و ناپایداری خودرو کاهش پیدا کند.
گرچه WRC جدید روی پلتفرم نسخهی تولید انبوه C3 هاچبک پنجدر تولید شده است؛ اما درهای عقبی آن به بدنه جوش داده شدهاند و دیگر قابل باز شدن نیستند.

سیتروئن همچنین عرض خودرو را افزایش داده و آن را به رقم ۱۸۷۵ میلیمتر رسانده است که این عدد بیشترین عرض مجاز، بر اساس قوانین تنظیمشده برای سال ۲۰۱۷ است. همچنین سازنده اقدام به برش بخشهایی از بدنه و شاسی کرده است تا بتواند تونل قرارگیری جعبهدنده، رولبار، زیرشاسی جدید، سیستم تعلیق و اسپویلر فیبر کربنی بزرگ عقب را در این خودرو نصب کند.
سیتروئن C3 WRC جدید از کمکفنرهای ضد شوک جدیدی استفاده میکند که به چرخها امکان جابجایی بیشتری میدهند. این خودرو همچنین از سیستم تعلیق با هندسهی جدیدی استفاده میکند تا عملکرد خودرو در جادههای سنگی بهبود پیدا کند.
طبق قوانین مسابقات، وزن خودرو به همراه راننده و نقشهخوان نباید از ۱۳۵۰ کیلوگرم تجاوز کند و سیتروئن C3 WRC نیز با راننده و نقشهخوان دقیقا به همین میزان وزن دارد.

به گفتهی ایو ماتون، مدیر بخش مسابقهای سیتروئن، هدف این شرکت در سال ۲۰۱۷ برنده شدن در شرایطی کاملا عادی است و برای سال ۲۰۱۸ نیز هدف آنها کسب حداقل یک عنوان قهرمانی است.