شناسه خبر : 431595
تاریخ انتشار :
طرح زوج و فرد در دنیا منسوخ شده است
رئیس پلیس راهور آذربایجان‌شرقی

طرح زوج و فرد در دنیا منسوخ شده است

خودرونگاران- رئیس پلیس راهور آذربایجان‌شرقی تاکید کرد: طرح زوج و فرد در دنیا منسوخ شده و نمی‌تواند راهکار مناسبی به منظور کنترل آلودگی و کاهش آن باشد.

به گزارش خودرونگاران به نقل از ایسنا، سرهنگ ناصر میکائیلی در خصوص راهکارهای در نظر گرفته شده به منظور کاهش آلودگی، اظهار کرد: یکی از چالش‌های اصلی که در طول روزهای اخیر، کشور را درگیر خود کرده است، بحران آلودگی هوا است که تبریز نیز از این قاعده مستثنی نیست و پایداری و ورارونگی هوا شرایط هوا را ناسالم کرده است.

وی افزود: اصطکاک ناچیز لاستیک خودرو با سطح آسفالت و بخار ناشی از موتور وسایل نقلیه و افزایش تردد با خودروهای شخصی همگی در زمره‌ی عواملی هستند که آلودگی هوا را تشدید کرده‌اند.

وی با اشاره به اقدامات راهنمایی و رانندگی در راستای کاهش آلودگی هوا، عنوان کرد: از شروع اولین بارش‌ها و تشدید بحران آلودگی، بحث معاینه‌ی فنی خودروهای فرسوده به طور جدی دنبال شده و با متخلفان نیز برخورد شده است.

سرهنگ میکائیلی افزود: در طول سه روز گذشته، حدود 480 دستگاه خودرو که نقص فنی داشتند، توقیف شده و پس از رفع نقص فنی، دوباره به چرخه‌ی حمل و نقل بازگشته‌اند.

وی با بیان اینکه سازمان تاکسی‌رانی و شهرداری با همکاری هم در کنترل بحران آلودگی وارد شده‌اند، گفت: به رانندگان پایانه‌ها توصیه شده است تا موتورها را روشن نگه ندارند و جدیداً دوربین‌هایی در سطح شهر نصب شده‌اند که خودروهای فرسوده را شناسایی می‌کنند و به عنوان مثال سن فرسودگی برای خودروهای سواری و شخصی 20 سال و برای اتوبوس‌های درون‌شهری هشت سال است.

وی افزود: بدین ترتیب اگر خودروی فرسوده‌ای در روزهای آلوده و در طول 24 ساعت در سطح شهر تردد کند، اعمال قانون خواهد شد.

رئیس پلیس راهور استان بیان کرد: استفاده از خودروهای شخصی و تک سرنشین نیز باید به حداقل برسد و در این بخش نیز مردم خود باید پیشقدم شده و فرهنگ‌سازی کنند.

وی با بیان اینکه بودجه‌ی حمل و نقل استان بسیار ناچیز است، گفت: تقویت اندک ناوگان استان را مدیون همکاری‌های شهرداری استان هستیم و تقویت ناوگان شهری باید بیش از این‌ها مورد توجه قرار گیرد.

وی تاکید کرد: مردم فهیم و فرهنگ‌مدار استان نیز می‌توانند برای تردد در سطح شهر از اتوبوس‌ها استفاده کنند و با توجه به اینکه هر اتوبوس توانایی جابجایی 30 الی 40 نفر را دارد، با این اقدام، 30 الی 40 خودروی شخصی حذف خواهد شد و در کاهش آلودگی بسیار موثر خواهد بود.

سرهنگ میکائیلی با بیان اینکه ادارات نیز باید به رسالت خود در این زمینه عمل کنند، گفت: ادارات در گذشته سرویس‌هایی برای حمل و نقل کارکنان خود در نظر گرفته بودند و متاسفانه پس از مدتی این مزیت حذف شد و کارکنان نیز به استفاده از خودروهای شخصی رو آوردند.

وی متذکر شد: دو دستگاه خوردو مجهز به دوربین پارک‌های حاشیه تدارک دیده شده است که به طور خودکار خودروهایی را که با پارک در تقاطع و مسیر حرکت، باعث افرایش آلودگی و ترافیک می‌شود را شناسایی و اعمال قانون می‌کند.

5500 تاکسی فرسوده در سطح شهر وجود دارند

وی با بیان اینکه حوزه‌ی ناوگان حمل و نقل عمومی استان، جزو فرسوده‌ترین‌ها است، گفت: خودروهای سنگین نیز از وضعیت خوبی برخوردار نیستند و 5500 تاکسی فرسوده در سطح شهر تردد می‌کنند.

رئیس پلیس راهور استان خاطر نشان کرد: برنامه‌ریزی در راستای کاهش خودرو، شهرداری و شورای ترافیک تا حدی در رفع مشکل موثر خواهد بود.

وی بیان کرد: رسانه‌ها نیز باید به رسالت خود در زمینه‌ی فرهنگ‌سازی عمل کنند و مردم نیز باید به نقش خود در کاهش آلودگی واقف باشند و اقدام صرف راهنمایی و رانندگی و یا مردم کافی نیست و باید در کنار هم و با همکاری سعی در برطرف کردن این معضل داشته باشیم.


کلید واژگان
نظرات

نظر شما

: : :
ایساکو

آرین پارس موتور

کرمان موتور

ایران خودرو

مدیران خودرو

ایلیا خودرو



پرشیا خودرو

تابلو نرخ
اینفوگرافی


کلیه حقوق این سایت برای خودرونگاران محفوظ است.
نقل مطالب با ذکر منبع بلامانع است.

khordonegaran
Copyright © 2021 www.‎khordonegaran.ir‎, All rights reserved.