شناسه خبر : 431670
تاریخ انتشار :
۱۰۰ هزارتومان جریمه استفاده از هندزفری حین رانندگی
رئیس پلیس ترافیک شهری ناجا خبر داد:

۱۰۰ هزارتومان جریمه استفاده از هندزفری حین رانندگی

خودرونگاران /پلیس ترافیک شهری باز هم جریمه های رانندگی را افزایش داد و این بار بند جدید دیگری به جرایم رانندگی اضافه کرد . از این پس رانندگان در صورت استفاده از هندزفری پشت فرمان خودرو 100 هزار تومان جریمه خواهند شد .

به گزارش خودرونگاران سرهنگ داوود قاسمیان رئیس پلیس ترافیک شهری ناجا تاکید کرده است : جریمه صحبت کردن با موبایل در کلانشهرها ۱۰۰ هزار تومان است و استفاده از هندزفری هم تخلف محسوب می شود. صحبت با تلفن یکی از شایع ترین عوامل بروز تصادفات ناگوار و شدید است که جزو مهمترین علل تصادف به دلیل توجه نداشتن راننده به جلو محسوب می شود.

وی افزوده است: با توجه به اینکه توجه نداشتن راننده به جلو به دلایل مختلف مثل رعایت نکردن مقررات، خوردن و آشامیدن، صحبت کردن، جزو تخلف های محرز محسوب می شود، از این رو رانندگان در حین صحبت با تلفن همراه در معرض خطر جانی برای خود و سرنشینان و عابران پیاده هستند. پلیس برای این عده از رانندگان قانون گریز، جرایمی در نظر گرفته که جریمه صحبت با موبایل در کلانشهرها ۱۰۰ هزار تومان اعمال می شود و در سایر شهرها ۸۰ هزار تومان لحاظ شده است و در راه های روستایی این جریمه ۴۰ هزار تومان است.

رئیس پلیس ترافیک شهری ناجا ادامه داد: بر طبق این قانون، استفاده از تجهیزات مشابه تلفن همراه مثل هندزفری هم تخلف محسوب می شود.

پیش از این و در اردیبهشت ماه سال 91،رییس پلیس راهور تهران با اشاره به اینکه براساس ابلاغیه صورت گرفته از روز شنبه دوم اردیبهشت ماه سال 91هرگونه استفاده از تلفن همراه اعم از صحبت با هندزفری و یا ارسال و خواندن پیامک در حین رانندگی به طور جدی توسط ماموران پلیس راهور تهران اعمال قانون می‌شود، گفته بود : براساس قانون متخلفان در سرعت‌های بالای 60 کیلومتر بر ساعت 50 هزار تومان و زیر 60 کیلومتر بر ساعت 30 هزار تومان جریمه می‌شوند.

 


کلید واژگان
اخبار مرتبط
بایدها و نبایدهای رانندگی در دنیا
بایدها و نبایدهای رانندگی در دنیا
خودرونگاران- گسترش و تنوع خودروهای تولید شده در دنیا که می توانند با سرعت های غیر متعارف حرکت کنندموجب شده تا قوانین رانندگی نیز بنا به شرایط و ...

جریمه بخاطر سرعت ۱۲ کیلومتر بر ساعت
جریمه بخاطر سرعت ۱۲ کیلومتر بر ساعت
خودرونگاران | نیم نگاهی به عجیب ترین جرایم رانندگی در دنیا نشان می دهد که نخستین جریمه رانندگی برای راننده ای ثبت شده است که با سرعت 12 کیلومتر بر ...

طرح ویژه پلیس برای برخورد با خودروهای شخصی در پایانه‌های تاکسیرانی
خودرونگاران- رییس پلیس راهنمایی و رانندگی تهران بزرگ از آغاز طرح برخورد با ورود مسافربرهای شخصی و غیرمجاز به پایانه‌های تاکسی‌رانی خبر داد.

تشدید برخورد با خودروهایی که دوبل پارک می کنند
جانشین پلیس راهور تهران بزرگ خبر داد:
تشدید برخورد با خودروهایی که دوبل پارک می کنند
خودرونگاران - جاشین رئیس پلیس راهور تهران بزرگ از تشدید برخورد با تخلف توقف در محل پارک ممنوع و پارک دوبله خبر داد.

جرائم رانندگی گران نمی‌شود
جرائم رانندگی گران نمی‌شود
خودرونگاران- بر اساس لایحه بودجه سال آینده دولت حدود ۲۸۰ میلیارد تومان رقمی برابر با سال جاری را برای درآمدهای ناشی از جرائم رانندگی تعیین کرده است.

نظرات

نظر شما

: : :
ایساکو

آرین پارس موتور

کرمان موتور

ایران خودرو

مدیران خودرو

ایلیا خودرو



پرشیا خودرو

تابلو نرخ
اینفوگرافی


کلیه حقوق این سایت برای خودرونگاران محفوظ است.
نقل مطالب با ذکر منبع بلامانع است.

khordonegaran
Copyright © 2021 www.‎khordonegaran.ir‎, All rights reserved.