شناسه خبر : 432117
تاریخ انتشار :
چطور از تایر خودرو مراقبت کنیم

چطور از تایر خودرو مراقبت کنیم

خودرونگاران- تایر خودرو یکی از مهمترین وسایل خودرواست که باید به سلامت آن توجه زیادی کرد .به این جهت نگهداری ، مراقبت از تایر خودرو برای افزایش عمر مفید تایر و البته ایمنی خودرو قابل توجه است .

به گزارش خودرونگاران، به همین جهت برخی نکات را جدی بگیرید. برای افزایش عمر مفید تایر و ایمنی در حرکت، همواره به نقش تعیین کننده باد مناسب تایر توجه کنید. اگر بادتایر کم تر از حد مجاز باشد، فشار هوای کم باعث تولید حرارت بیش تر در تایر می شود. نتیجه افزایش حرارت تایر در حرکت، جدایی نخ منجید از لاستیک است که درنهایت به بریده شدن نخ ها و پنچری تایر می انجامد. 
اگر باد تایر بیش از حد مجاز باشد، فرمان پذیری چرخ ضعیف می شود و امکان تری کدگی تایر هنگام برخورد با مانع وجود خواهد داشت، از این رو فشار باد باید حداقل ماهی دوبار کنترل شود. 
میزان فشار باد مجاز با توصیه کارخانه سازنده خودرو و ی ا بر اساس میزان بار و توصیه سازنده تایر مشخص می شود. ضمنا کنترل فشار باد حتما باید هنگامی صورت گیرد که تایرها کاملا خنک و در شرایط عادی باشند. فشار باد کم موجب خمش زیاد تایر شده و در اثر تغییر شکل مداوم تایر کم باد در حین حرکت روی جاده، حرارت زیادی در بدنه تایر تولید شده و حرارت زیاد منجر به تخریب بدنه می شود. از طرف دیگر در اثر فشار باد کم، سایش ناحیه شانه افزایشی افته و فرمان پذیری مشکل و ضعیف می شود. 
فشار باد زیاد توانایی تایر را برای جذب لرزش های ناشی از جاده کاهش داده و در نتیجه راننده احساس می کند که فرمان می کوبد. از طرف دیگر فشار باد بیش از حد باعث می شود تا مرکز تایر بیش تر از بقیه سطح رویه آن با جاده در تماس باشد و لذا منجر به صدمه رسیدن به بدنه و سایش سریع مرکز سطح آج تایر می شود.

 فشار باد تایر در مواقع خاص
این که بدانیم فشار باد  تایر در جاده های مختلف چقدر باید باشد ،کمک مهمی در  اقزایش عمر  تایر می کند.
به همین منظور توصیه های زیر را در جاده های مهتلف جدی بگیرید .
جاده گلی: در شرایط کاملا گلی، کم کردن فشار باد باعث افزایش اندازه سطح تماس تایر با جاده شده و قابلیت حرکتی تایر را بالا می برد.
جاده برفی: در جاده برفی فشار باد معمولی تایر را تغییر ندهید. فقط درصورتی که ناهمواری جاده برفی زیاد باشد، کاهش فشار باد به جلو بردن و غلتیدن تایر کمک می کند.
جاده سنگلاخی: در مسیر سنگلاخی فشار باد معمولی را نباید تغییر داد. کاهش فشار باد موجب صدمه دیدن تایر و حتی تریکدن آن می شود.
جاده ماسه ای: کاهش فشار باد تایر به غلتیدن و جلو بردن تایر و خودرو در جاده شنی و ماسه ای کم کمی کند.
جاده خیس: فشار باد تایر را تغییر ندهید


کلید واژگان
نظرات

نظر شما

: : :
ایساکو

آرین پارس موتور

کرمان موتور

ایران خودرو

مدیران خودرو

ایلیا خودرو



پرشیا خودرو

تابلو نرخ
اینفوگرافی


کلیه حقوق این سایت برای خودرونگاران محفوظ است.
نقل مطالب با ذکر منبع بلامانع است.

khordonegaran
Copyright © 2021 www.‎khordonegaran.ir‎, All rights reserved.