شناسه خبر : 432152
تاریخ انتشار :
وعده  جدید خودرویی وزیر در همایش روز پاک

وعده جدید خودرویی وزیر در همایش روز پاک

خودرونگاران- محمد نعمت زاده وزیر صنعت، معدن و تحارت در همایش روز هوای پاک که با شعار با هم به سوی هوای پاک برگزار شده بود با تاکید بر اینکه مسائل محیط زیست را جزو صنعت می‌دانیم، از وعده های جدید خودرویی خبر داده است .

به گزارش خودرونگاران، نعمت زاده گفته است : همان‌طور که تولید خوب و باکیفیت و رضایت مشتری وظایف ماست، حفظ محیط زیست و تولید توأم با مسائل زیست‌محیطی بخشی از وظایف ما است. در بخش خودروسازی با کمک شرکت‌های آلمانی و اتریشی در حال طراحی موتورهای کم‌مصرف سه سیلندر هستیم که در آینده وارد بازار می‌شوند. این موتورها می‌توانند با مصرف کمتر از ۵ لیتر سوخت نیروی محرکه خودروهای آینده را تشکیل دهند. مقدمات تولید این موتورها در حال فراهم شدن است.
وزیر صنعت با اشاره به برنامه‌های آموزشی در استان‌های مختلف برای صنایع اظهار کرد: پایش برخط و آنلاین صنایع بزرگ و خروجی آب و هوای آنها انجام می‌شود. بیش از ۳۰۰ واحد صنعتی با همکاری سازمان حفاظت محیط زیست در این مورد در حال فعالیت هستند. همچنین برای صنایع، شناسنامه زیست‌محیطی با ۸۰ شاخص دیده شده است که در حال ترویج آن هستیم.
وی با اشاره به اینکه در بروزرسانی استانداردهای واحدهای بزرگ و کارخانجات با همکاری سازمان حفاظت محیط زیست اقداماتی انجام داده‌ایم، افزود: این استانداردها امسال به تصویب رسیده و اجرایی شد همچنین سعی می‌کنیم با کمک سازمان محیط زیست در انتخاب واحدهای سبز امسال و سال ‌آینده این استانداردها را رعایت کنیم.

ایجاد ۸۰ استاندارد اجباری خودرو تا ابتدای سال ۹۷
نعمت‌زاده با اشاره به اینکه تا آخر سال چند استاندارد اجباری جدید به خودروها اضافه می‌کنیم گفت: اوایل سال ۹۷، ۸۰ استاندارد اجباری خودرو ایجاد خواهیم کرد. همچنین از ابتدای سال گذشته تولید خودروهای یورو ۴ محقق شد در حال حاضر نیز زمینه تولید یورو ۵ را آماده کرده‌ایم. خودروهای وارداتی نیز تنها باید استاندارد یورو ۵ داشته باشند.
وی با تاکید بر اینکه باید به سمت جهانی شدن در همه ابعاد حرکت کنیم، گفت باید برای رشد در مسائل علمی و تجاری به سمت جهانی شدن حرکت کنیم. بدون دنیا مثل این است که در یک قفس زندگی می‌کنیم. همچنین لازم است در ارتقای استانداردها با دنیا تعامل داشته باشیم.
وزیر صنعت با اشاره به اینکه ۴۰ هزار تاکسی در سراسر کشور وارد شده است، گفت: تعداد این تاکسی‌ها در تهران ۱۵ هزار است. امیدواریم بتوانیم این عدد را به ۶۰ هزار برسانیم. برای جایگزینی اتوبوس‌ها نیز رایزنی‌هایی با بخش‌های مختلف از جمله وزارت کشور و سازمان برنامه و بودجه داشته‌ایم. قرار بود برای جایگزینی اتوبوس‌ها یارانه‌ای اعطا شود که هنوز شکل نگرفته وگرنه می‌توانستیم چهره حمل و نقل عمومی را در تهران و سایر کلانشهرها تغییر دهیم.

آغاز تولید موتورسیکلت انژکتوری
وزیر صنعت با اشاره به توقف شماره‌گذاری موتورسیکلت‌های کاربراتوری از نیمه دوم سال ۹۵ اظهار کرد: از تیرماه ثبت سفارش موتورهای کاربراتوری را متوقف کردیم در حال حاضر تولید موتورسیکلت‌های انژکتوری آغاز شده و گزارش بیش از ۱۰۰ نوع موتور انژکتوری ارائه شده است. سعی داریم انجین موتور انژکتوری را در داخل کشور تولید کنیم.

تصویب دستورالعمل حمایت از خودروهای برقی و هیدرید 
نعمت‌زاده در مورد خودروهای برقی و هیدریدی اظهار کرد: از ابتدای سال ۹۳، سود بازرگانی خودروهای برقی و هیدریدی را به صفر رساندیم. این در حالی است که این خودروها حدود ۴۵ درصد سود بازرگانی دارند. همزمان با کمک تجربیات جهانی دستورالعمل حمایت از استفاده و ساخت خودروهای برقی و هیدرید را تدوین و به دولت ارائه کردیم. هنوز این طرح به تصویب نرسیده. همچنین نحوه تهیه زیرساخت‌های لازم را مشخص کردیم که به طور غیررسمی آغاز شده است. از اول سال ۱۵ هزار موتورسیکلت برقی تولید و عرضه شده است.


نظرات

نظر شما

: : :
ایساکو

آرین پارس موتور

کرمان موتور

ایران خودرو

مدیران خودرو

ایلیا خودرو



پرشیا خودرو

تابلو نرخ
اینفوگرافی


کلیه حقوق این سایت برای خودرونگاران محفوظ است.
نقل مطالب با ذکر منبع بلامانع است.

khordonegaran
Copyright © 2021 www.‎khordonegaran.ir‎, All rights reserved.