شناسه خبر : 432313
تاریخ انتشار :
فورد موستانگ ، خودرویی برای یک عمر
همراه با تاریخ (۸)

فورد موستانگ ، خودرویی برای یک عمر

خودرونگاران- برگ های تاریخ را که ورق میزنیم به خودروهایی بر میخوریم که شاید در ایران تعداد آنها انقدر قابل توجه نبوده اما با محبوبیت شان توانسته اند نام خود را در میان خودروهای همیشگی و ماندار در بازار خودرویی دنیا ثبت کنند.

به گزارش خودرونگاران، برگ های تاریخ را که ورق میزنیم به خودروهایی بر میخوریم که شاید در ایران تعداد آنها انقدر قابل توجه نبوده اما با محبوبیت شان توانسته اند نام خود را در میان خودروهای همیشگی و ماندار در بازار خودرویی دنیا ثبت  کنند. 
به گزارش خودرونگاران ،فورد موستانگ  زاده امریکای شمالی است که در سال‌های ۱۹۶۰ تا ۱۹۷۰تولید شده‌است. طراحی این خودرو موتور جلو-محور عقب بوده است . خودروی ساخته شده توسط کارخانه فورد است. نسل اول این خودرو بر روی پلتفرم نسل دوم فورد فالکون ساخته و در ۱۷ آوریل۱۹۶۴به بازار عرضه شد. در حال حاضرششمین نسل از این مدل به بازار عرضه شده است.
فورد موستانگ کلاس تازه‌ای به نام پونی کار یا خودروهای پونی را در آمریکای شمالی ایجاد کرد؛ خودروهای اسپرت کوپه‌ای که کاپوتی کشیده و پشت کوتاهی داشتند. خودروهایی نظیر شورلت کامارو، ای‌ام‌سی جاولین و دوج چلنجر از دیگر ماشین‌ها در کلاس پونی کارز هستند. موستانگ همچنین الهام بخش طراحی خودروهای اسپرت دیگری نظیر تویوتا سلیکا و فورد کاپری هم بود.
البته فورد موستانگ‌های امروزی از روی پلت‌فرم فورد فالکون ساخته شده‌اند. این مدل فورد در استرالیا تولید می‌شده است و تا سال گذشته در خط تولید حضور داشته است. مانند تمام مدل‌هایی که برای سال‌های طولانی در خط تولید حضور داشته‌اند فورد فالکون محصول استرالیا هم تغییرات زیادی در طول زمان به خود دیده است. نسخه‌های اولیه ظاهری بسیار کشیده داشتند که با فنر بندی خاصی احساس متفاوتی از رانندگی را دراختیار سرنشینان قرار می‌داده‌اند. کارخانه فورد دراسترالیا طرح‌های خودش را در چند سال پس از معرفی نمونه اولیه ارائه کرد و روند رو به تکامل این خودرو توسط استرالیایی‌ها صورت گرفته است. فورد فالکون‌های امروزی حرف‌های زیادی برای گفتن دارند و با موتورهای غول پیکر خود با حجم‌های بالا توانایی بالایی از قدرت و شتاب و سرعت را به رخ رقیبانش می‌کشد. حضور طولانی مدت این مدل نشان از محبوبیت نام آن دارد که در طول تمام این سال‌ها مورد توجه قرار گرفته است.


کلید واژگان
نظرات

نظر شما

: : :
ایساکو

آرین پارس موتور

کرمان موتور

ایران خودرو

مدیران خودرو

ایلیا خودرو



پرشیا خودرو

تابلو نرخ
اینفوگرافی


کلیه حقوق این سایت برای خودرونگاران محفوظ است.
نقل مطالب با ذکر منبع بلامانع است.

khordonegaran
Copyright © 2021 www.‎khordonegaran.ir‎, All rights reserved.