شناسه خبر : 432373
تاریخ انتشار :
اجرای طرح تشدید برخورد با خودروهای آلاینده و دودزا در البرز

اجرای طرح تشدید برخورد با خودروهای آلاینده و دودزا در البرز

خودرونگاران- رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی البرز گفت: با توجه به غلظت بالای آلایندگی هوا طرح ضربتی برخوردبا خودروها و موتورسیکلت های دودزا دراین استان اجرا شد.

به گزارش خودرونگاران به نقل از ایرنا، سرهنگ همایون شریفی  افزود : با توجه به اعلام محیط زیست استان البرز مبنی بر افزایش آلاینده ها این طرح اجرا شده است.
 وی اضافه کرد: پلیس راهنمایی ورانندگی هرساله درنیمه دوم سال به علت پایداری وارونگی هوا اقدام به اجرای طرح تشدید برخورد با وسایل نقلیه آلاینده می کند.
وی خاطرنشا ن کرد: خودروهای فاقد معاینه فنی و دارای نقص فنی دراجرای این طرح اعمال قانون می شوند.
 وی گفت:چنانچه وسیله نقلیه دارای نقص فنی باشد وادامه حرکت آن سبب آلودگی بیشتر شود توقیف وبه تعمیرگاه منتقل تا نسبت به رفع نقص اقدام کنند.
 وی اضافه کرد: طبق قانون، حرکت وسائط نقلیه دودزا اعم از خودرو و موتورسیکلت ممنوع بوده و این خودروها به پارکینگ منتقل می شوند.
 وی تاکید کرد: با توجه به غلظت آلاینده ها در برخی شهرهای بزرگ کشور از جمله کرج این طرح به صورت ویژه در استان البرز اجرایی شده است.
 وی بیان کرد: با توجه به وضعیت هوای استان البرز انتظار می رود شهروندان ضمن افزایش استفاده از وسایل حمل و نقل عمومی نسبت به انجام معاینه فنی خودروهای خود و رفع نواقص فنی آنها اقدام کنند.
وی افزود: اکنون133 مرکز معاینه فنی خودرو دراستان البرز فعال است که از این تعداد یک مرکز در شهرستان ساوجبلاغ ، سه مرکز درنظرآباد و بقیه در کرج قرار دارند که مردم می توانند برای معاینه فنی خودروهای خود به این مراکز مراجعه کنند.
 شریفی گفت: پس از توقیف خودروهای دودزا، صاحبان آنها باید در کمترین زمان به رفع آلایندگی خودرو اقدام کنند.


کلید واژگان
نظرات

نظر شما

: : :
ایساکو

آرین پارس موتور

کرمان موتور

ایران خودرو

مدیران خودرو

ایلیا خودرو



پرشیا خودرو

تابلو نرخ
اینفوگرافی


کلیه حقوق این سایت برای خودرونگاران محفوظ است.
نقل مطالب با ذکر منبع بلامانع است.

khordonegaran
Copyright © 2021 www.‎khordonegaran.ir‎, All rights reserved.