شناسه خبر : 432729
تاریخ انتشار :
طرح نوسازی ناوگان حمل و نقل جاده‌ای آغاز شد

طرح نوسازی ناوگان حمل و نقل جاده‌ای آغاز شد

خودرونگاران- مدیرعامل سایپا دیزل از آغاز طرح نوسازی ناوگان حمل و نقل جاده‌ای خبر داد.

به گزارش خودرونگاران به نقل از ایسنا، زعفر تنهاپور در مراسم آغاز طرح نوسازی ناوگان حمل ونقل جادهای اظهار کرد: در حال حاضر حدود ۱۳۰ هزار دستگاه خودروی باری با عمر بیش از ۲۵ سال در کشور تردد میکنند.

وی با بیان اینکه طبق برنامه پنجم توسعه ظرف ۵ سال باید ۶۵ هزار دستگاه از این خودروها نوسازی میشد، خاطرنشان کرد: این طرح از امروز آغاز شده و تاکنون بیش از ۲۳۰۰ نفر برای نوسازی خودروی باری خود ثبت نام کردهاند.

مدیرعامل سایپا دیزل ادامه داد: در فاز اول این طرح ۳۵۰۰ دستگاه خودروی حمل ونقل جادهای و باری با خودروهای نو جایگزین خواهد شد.

وی افزود: در این طرح بیش از ۷۰ درصد ارزش خودرو به صورت تسهیلات در اختیار مالکان خودروهای فرسوده قرار میگیرد و بازپرداخت اقساط نیز ۵ تا ۱۰ ساله بوده و ۹ درصد سود تسهیلات از سوی سازمان راهداری و حمل و نقل جادهای ۶ درصد از سوی خودروساز و ۱۱ درصد از سوی راننده پرداخت میشود.

تنهاپور با بیان اینکه تا پایان سال ۱۰۰ دستگاه از کامیونهای فرسوده نوسازی خواهد شد، تصریح کرد: حدود ۳۰۰ میلیون تومان وام به متقاضیان جایگزینی کامیونهای فرسوده اعطا میشود.

وی در پاسخ به پرسشی مبنی بر واگذاری سهام سایپا دیزل به ولوو یا رنو اظهار کرد: واگذاری سهامی به این شرکتها نخواهیم داشت و طبق روند سابق به فعالیت خود ادامه خواهیم داد.

وی خاطرنشان کرد که از مرداد ماه سال آینده عرضه خودروهای سنگین رنو نیز آغاز خواهد شد.


نظرات

نظر شما

: : :
ایساکو

آرین پارس موتور

کرمان موتور

ایران خودرو

مدیران خودرو

ایلیا خودرو



پرشیا خودرو

تابلو نرخ
اینفوگرافی


کلیه حقوق این سایت برای خودرونگاران محفوظ است.
نقل مطالب با ذکر منبع بلامانع است.

khordonegaran
Copyright © 2021 www.‎khordonegaran.ir‎, All rights reserved.