این خودرو از همان موتورهای 4 لیتری توئین توربوی V8 سدان با فناوری غیرفعالسازی سیلندر بهره میبرد. این سامانه در مواقعی که راننده با شتاب و عجله رانندگی نمیکند، به بهرهوری سوخت و کاهش انتشار آلودگی کمک شایانی میکند.
این استیشن نیز مانند مدل سالن E63 سدان، با قابلیت حرکت چهارچرخ ارائه میشود. این قابلیت شانس مبارزه خودرو و حرکت بهتر آن در سطوح غیر جادهای و زمینهای ناهموار را گسترش میدهد. حرکت چرخهای عقب در این خودرو دائمی است و در صورت نیاز با فرمان کاربر و با فشار دکمه، فرمانپذیری چرخهای جلو به مجموعه حرکتی خودرو اضافه میشود.
این خودرو در دو نسخه E63 و E63S ارائه خواهد شد. هر دو این استیشنها گرانتر از برادران سدان خود هستند. نسخه S مهندسی پر هزینهتری را در بر داشته و از همان موتور E63 بهره میبرد. هر دو این خودروها به یک جعبه دنده خودکار 9 سرعته مجهز خواهند شد. تفاوت بزرگ این دو خودرو در توان و خروجی آنها خلاصه میشود.
استیشن E63 با گشتاور 749 نیوتنمتر 563 اسببخار توان داشته و در 3.5 ثانیه به شتاب صفر تا صد کیلومتر میرسد. این در حالیست که مدل E63 S با گشتاور 844 نیوتنمتر توانی برابر 603 اسببخار تولید میکند و در رسیدن به شتاب صفر تا صد نسبت به برادر خود 1 ثانیه تاخیر دارد.
بیشینه سرعت در هر دو مدل به 250 کیلومتر در ساعت خلاصه میشود. اگرچه بستههای تنظیماتی کارخانه AMG این امکان را به وجود میآورد که بیشینه سرعت تا 290 کیلومتر بر ساعت افزایش یابد.
دیگر ارتقاهای نسخه S نسبت به E63 شامل حالت فوقالعاده "ریس" در انتقال قدرت، فرمانپذیری و تعلیق بیشتر، افزایش پویایی موتور و صفحه ترمزهای بزرگتر 390 میلیمتری برای بخش جلو میشود. دیسکهای ترمز در حالت استاندارد 360 میلیمتر بوده و در صورت تمایل مشتریان از مدلهای بزرگ سرامیک کربنی 402 میلیمتری نیز استفاده خواهد شد.
حال که مرسدس AMG به شکلی رسمی این خودروی خود را معرفی کرده است، آن را برای اولین بار در نمایشگاه خودرویی ژنو در ماه مارس سال جاری خواهیم دید. پیشبینی میشود ارسال این خودروها در ماه ژوئیه آغاز شده و در آوریل سال جاری به فروش برسند.