شناسه خبر : 432969
تاریخ انتشار :
چرا خودروسازان بزرگ در مورد الکتریکی‌ها احتیاط می‌کنند؟

چرا خودروسازان بزرگ در مورد الکتریکی‌ها احتیاط می‌کنند؟

خودرونگاران- برخی خودرو‌سازان مطرح دنیا در زمینه ورود به دنیای ماشین‌های برقی احتیاط کرده و علاقه کمی از خود نشان داده‌اند که ب‌ام‌و و مرسدس بنز از جمله مهم‌ترین‌ شرکت‌های اروپایی هستند که علاقه به خودروی برقی را در حد ساخت خودروهای هیبرید نشان داده‌اند که در رابطه با ب ام و دو محصول مهم مانند i8 و i3 از جمله خودروهای موفق این برند 100 ساله بوده‌اند اما خودرویی که بتوان گفت تمام برقی است را تا به حال معرفی نکرده‌اند.

به گزارش خودرونگاران به نقل از دنیای اقتصاد، مرسدس بنز با تمام زیر شاخه‌هایش مشتریان وفاداری را در طول دوران خودرو‌سازی‌اش دست و پا کرده است و در زمینه خودروهای برقی در گذشته این شرکت مدل‌هایی را معرفی کرده است که عموما دامنه حرکتی محدودی داشته‌اند یا در حد خودروهای مفهومی بوده است. اما اخیرا مرسدس بنز تصمیم گرفته است که با قدرت وارد این حوزه شود و به تمام حرف و حدیث‌هایی که درباره توانایی فنی این شرکت برای برقی‌سازی‌اش زده می‌شود، خاتمه دهد. این روزها خودرو‌سازانی که کراس اوور می‌سازند موفق‌ترند؛ چرا‌که نیاز بازار به این سمت کشش بیشتری دارد و در نمایشگاه‌های خودروی اخیر هم کراس اوورهای قدرتمند بیشتر دیده شده‌اند. با توجه به این واقعیت‌ها، برای شروع مرسدس بنز به سراغ یک کراس‌اوور برقی رفته است تا گذشته خود را تا حدودی جبران کند؛ چرا‌که در گذشته این شرکت بزرگ محصولات از نوع هیبرید یا خودروهای کوچک اسمارت را تولید کرده است و مرسدس بنز در تلاش است تا با ساخت این غول برقی جایگاه خود را در حوزه ماشین‌های سبز به اثبات برساند.

این خودروی برقی بر‌اساس مدل GLC ساخته خواهد شد و حروفی که برای نام آن انتخاب شده است ELC است که حرف اول به معنای برقی بودن و الکتریکی بودن است. هر چند مرسدس بنز از پلت‌فرم خودروی GLC استفاده کرده است اما ویژگی‌ها و خصوصیات خاصی را در این خودرو اعمال خواهد کرد که منحصربه‌فرد است و البته با توجه به برقی بودن خودرو امکانات و شرایط متفاوتی را مرسدس باید در این پلت‌فرم ایجاد کند تا برای یک خودروی برقی با عملکرد بالا مناسب باشد. در بخش آیرودینامیک این خودرو اما طراحی بهتری خواهد داشت و برای یک خودروی برقی که مصرف انرژی اهمیت حیاتی دارد هر چه خودرو مقاومت کمتری در برابر هوا داشته باشد راندمان خودرو افزایش پیدا خواهد کرد و با یک بار شارژ مسافت بیشتری طی خواهد شد.

پک باتری‌ها هم در زیر خودرو مانند تسلا و برخی دیگر از خودروهای برقی موجود قرار خواهد گرفت که این کار به دلایل مختلفی از جمله توزیع مناسب وزن انجام می‌شود. باتری‌های خودروهای برقی وزن قابل توجهی از خودرو را به خود اختصاص می‌دهند و هر چه خودرو قدرتمند‌تر باشد به باتری‌های بیشتری نیاز خواهد داشت تا نیروی مورد نیازش را تامین کند از این جهت جانمایی باتری در خودروهای برقی در کف و در فاصله مناسبی از محورهای جلو و عقب خواهد بود که در این مدل از مرسدس بنز این مساله کاملا رعایت خواهد شد. در بخش پیشرانه هم پیش‌بینی می‌شود از یک یا دو موتور برقی استفاده کند که در مجموع توان خودرو به 536 اسب بخار خواهد رسید. دامنه حرکتی کراس اوور بنز به 400 کیلومتر می‌رسد که در حال حاضر نسبت به مسافتی که خودروهای برقی امکان طی کردن دارند را رقابتی است. با توجه به اعداد و ارقامی که اعلام می‌شود می‌توان دریافت که با خودرویی اسپورت و قدرتمند مواجه خواهیم شد که با برقی‌های موجود رقابت سختی خواهد داشت و از همه مهمتر اینکه نام، برند و طراحی مرسدس بنز را همراه با خود دارد که از ارزش برند بالایی در دنیای ماشین‌ها برخوردار است که مزیت رقابتی خوبی را برایش به همراه دارد. شاید بسیاری از افراد نام تسلا موتورز را نشنیده باشند و نتوانند به خودروهایی که این شرکت می‌سازد به همین راحتی اعتماد کنند اما وقتی پای بنز به میان بیاید همه چیز متفاوت خواهد بود و افراد می‌توانند به کیفیت و توان خودرو اعتماد کنند. همانند تمام خودروهایی که فقط خبر طراحی یا ساخت آن اعلام می‌شود شایعات درباره این مدل هم زیاد مطرح شده که چه ویژگی‌ها و خصوصیاتی ممکن است داشته باشد. صحت این اخبار را البته می‌توان به رقبایی که در صحنه خودروهای برقی وجود دارد حدس زد که داشتن شارژر بی‌سیم از جمله این موارد است که برخی خودروهای اسپرت برقی به آن مجهز شده‌اند. برخی کارشناسان معتقدند تولید این خودرو در سال 2020 صورت خواهد پذیرفت و البته در سال‌های آینده باید دید دنیای کراس اوورهای برقی چه تغییری می‌کند و آیا محصولاتی جدید در این حوزه ساخته خواهد شد یا نه؟

 
 

نظرات

نظر شما

: : :
ایساکو

آرین پارس موتور

کرمان موتور

ایران خودرو

مدیران خودرو

ایلیا خودرو



پرشیا خودرو

تابلو نرخ
اینفوگرافی


کلیه حقوق این سایت برای خودرونگاران محفوظ است.
نقل مطالب با ذکر منبع بلامانع است.

khordonegaran
Copyright © 2021 www.‎khordonegaran.ir‎, All rights reserved.