به گزارش خودرونگاران به نقل از ایسنا، چین تبلیغات گستردهای برای خودروهای برقی انجام داده که شامل میلیاردها دلار هزینه در یارانههایی بوده که به منظور محدود کردن آلودگی هوای شهری و کمک به صنعت خودروی داخلی برای پیشتازی در این فناوری فراهم شده است.
دولت مرکزی چین سالها از فروش خودروهای سبز حمایت کرده است اما فروش این خودروها در سال ۲۰۱۵ رونق گرفت و دولت امیدوار است این بخش با تقاضای بازار، رشد بیشتری پیدا کند.
چین امسال یارانه اختصاص یافته به این خودروها را به میزان ۲۰ درصد کاهش داده است و در صدد حذف کامل این یارانهها تا پایان دهه جاری است.
شو یان هووا، معاون دبیر انجمن تولیدکنندگان خودروی چین به نشریه اکونومیک اینفورمیشن دیلی، اظهار کرد: خودروهای سواری به رشد بازارهای پلاگین هیبریدی کمک خواهند کرد و انتظار میرود بیش از ۷۰ درصد تقاضا در سال ۲۰۱۷ برای این خودروها باشد. همچنین در سال ۲۰۱۷ تقاضا برای خودروهای تمام برقی رشد بیشتری خواهد کرد و تسهیلات شارژ این خودروها با روند سریعتری افزایش خواهند یافت.
بر اساس گزارش رویترز، چین سال گذشته ۵۰۷ هزار خودروی برقی و خودروی پلاگین هیبریدی فروخت که بیش از ۵۰ درصد رشد نشان داد، اما کمتر از پیشبینی اولیه برای فروش ۷۰۰ هزار خودرو بود.