شناسه خبر : 433446
تاریخ انتشار :
چگونگی ارزیابی خدمات پس از فروش خودرو

چگونگی ارزیابی خدمات پس از فروش خودرو

خودرونگاران- در حالی‌که مصرف‌کنندگان از خدمات پس از فروش خودروسازان و واردکنندگان خودرو چندان راضی به نظر نمی‌رسند، چهار شاخص در ارزیابی وضعیت این خدمات مورد بررسی قرار می‌گیرد.

به گزارش خودرونگاران به نقل از ایسنا،‌ مصرف‌کنندگان خودرو در ایران از کیفیت پایین برخی خودروهای داخلی و همچنین گران‌فروشی و تاخیر در تحویل خودروهای وارداتی و همچنین کیفیت و هزینه‌های خدمات پس از فروش خودرو، ناراضی هستند.

این وضعیت در حالی است که شرکت بازرسی کیفیت و استاندارد ایران در دوره‌های زمانی منظم وضعیت خدمات پس از فروش خودروسازان و واردکنندگان خودرو را ارزیابی کرده و گزارش آن‌را به وزارت صنعت، معدن و تجارت ارائه می‌کند.

در این زمینه براساس اطلاعات به دست آمده، ارزیابی خدمات پس از فروش خودروسازان و واردکنندگان خودرو براساس چهار شاخص "کیفیت خدمات"، "سرعت خدمات"، "هزینه خدمات" و "نتایج عملکرد" صورت می‌گیرد.

در شاخص کیفیت خدمات، وضعیت نمایندگی‌های خدمات پس از فروش و مهارت نیروی انسانی شاغل از مهمترین موضوعات مورد بررسی است. در بررسی سرعت خدمات نیز موضوعاتی چون چگونگی رسیدگی به شکایات مشتریان و وضعیت امداد خودرو بررسی می‌شود.

در شاخص هزینه خدمات نیز نظارت بر هزینه‌های دریافتی از مشتریان و برآورد و تامین بودجه پرداخت خسارت خواب خودرو از سوی شرکت خدمات پس از فروش، از جمله موضوعات مورد بررسی است.

در شاخص بررسی نتایج عملکرد نیز موضوعاتی چون میزان اثربخشی اجرای فرایندها و وضعیت رضایتمندی مشتریان مورد بررسی قرار می‌گیرد.


نظرات

نظر شما

: : :


ایساکو

آرین پارس موتور

کرمان موتور

ایران خودرو

مدیران خودرو

ایلیا خودرو



پرشیا خودرو

تابلو نرخ
اینفوگرافی


کلیه حقوق این سایت برای خودرونگاران محفوظ است.
نقل مطالب با ذکر منبع بلامانع است.

khordonegaran
Copyright © 2021 www.‎khordonegaran.ir‎, All rights reserved.