شناسه خبر : 433664
تاریخ انتشار :
مسئولیت کیفری‌ «وقوع تصادف به دلیل نقص ایمنی راه‌ها» بر عهده مسئولان است
معاون وزیر راه و شهرسازی:

مسئولیت کیفری‌ «وقوع تصادف به دلیل نقص ایمنی راه‌ها» بر عهده مسئولان است

خودرونگاران- رئیس سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای گفت: در بحث ایمن‌سازی جاده‌، هیچ عذر و بهانه‌ای پذیرفته نیست و در صورت بروز حادثه به دلیل نقص ایمنی راه‌ها، مسئولیت مستقیم و کیفری آن‌، حقیقی تلقی شده و متوجه مسئولان خواهد بود.

به گزارش خودرونگاران ، در آستانه تعطیلات سال نو و آغاز سفرهای نوروزی، نشست تخصصی معاونان راهداری ادارات کل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای با حضور رئیس سازمان راهداری برگزار شد.

در این مراسم، داود کشاورزیان، رئیس سازمان راهداری و حمل و نقل جاد‌ه‌ای، ‌با اشاره بر اهمیت ایمنی راه‌‌‌ها در اقتصاد و سلامت جامعه‌ اظهار داشت: ایمنی راه‌ها اولویت اصلی سازمان راهداری است و به دلیل اهمیت این موضوع، در این حوزه هیچ گونه اغماضی نخواهیم داشت.

وی ادامه داد: هر چند ممکن است به دلیل کمبود اعتبارات برخی پروژه ها انجام نشود اما در بحث ایمن‌سازی جاده‌ هیچ عذر و بهانه پذیرفته نیست و در صورت بروز حادثه به دلیل نقص ایمنی راه‌ها مسئولیت مستقیم و کیفری آن‌، حقیقی تلقی شده و متوجه مسئولان خواهد بود.

کشاورزیان‌ از مسئولان ادارات کل استان‌ها‌ خواست تا با درک اهمیت مسئولیت حقوقی خو‌د، در مورد انتخاب پیمانکاران و اجرای پروژه ها دقت لازم را به کار گیرند و تاکید کرد‌: ادارات راهداری باید با کسب اطلاع از مراکزی مانند هواشناسی ،پیش از وقوع بحران و حوادث طبیعی‌، با پیش‌بینی‌های لازم و تدابیر به موقع جهت انتقال ماشین آلات و تجهیزات‌، عملیات بحران به ویژه راهداری در فصول سرد سال را مدیریت کنند.

معاون وزیر راه و شهرسازی خرید و نوسازی ناوگان و ماشین آلات راهداری را از دیگر برنامه های سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای برشمرد و گفت‌: به منظور نظام دهی به فعالیت‌های راهداری باید لباس متحدالشکل در عملیات‌های عمرانی در جاده‌ها  در سراسر کشور حتی بخش خصوصی اقدام جدی داشت. ‌

وی فرآیند ادغام بخش راهداری و حمل و نقل جاده ای را در ماه‌های اخیر مثبت ارزیابی‌ و تصریح کرد‌:‌ همه تلاش و همت همکاران سازمان راهداری در سراسر کشور و دست اندرکاران، برای ارائه‌ خدمات مناسب به هموطنان و استفاده کنندگان از راه‌ها بالاخص در ایام تعطیلات سال نو و سفرهای نوروزی خواهد بود‌.


کلید واژگان
نظرات

نظر شما

: : :
ایساکو

آرین پارس موتور

کرمان موتور

ایران خودرو

مدیران خودرو

ایلیا خودرو



پرشیا خودرو

تابلو نرخ
اینفوگرافی


کلیه حقوق این سایت برای خودرونگاران محفوظ است.
نقل مطالب با ذکر منبع بلامانع است.

khordonegaran
Copyright © 2021 www.‎khordonegaran.ir‎, All rights reserved.