شناسه خبر : 433839
تاریخ انتشار :
اعلام الزام های سازمان استاندارد برای ورود خودرو

اعلام الزام های سازمان استاندارد برای ورود خودرو

خودرونگاران- سازمان ملی استاندارد ایران از تعیین الزامات جدید واردات خودرو و اجرای آن بر پایه شماره شناسایی و استانداردهای اجباری خبر داد.

به گزارش خودرونگاران به نقل از سازمان ملی استاندارد ایران، معاون ارزیابی کیفیت این سازمان اعلام کرد: ثبت سفارش، اظهار، ترخیص و شماره گذاری خودروهای وارداتی هنگامی از نظر این سازمان مجاز است که 11 کاراکتر نخست شماره شناسایی آنها با شماره های شناسایی اعلام شده از سوی سازمان منطبق باشد.
«جهانبخش سنجابی شیرازی» افزود: تعیین 11 کاراکتر اول شماره شناسایی خودروهای وارداتی راهکار مهم جلوگیری از واردات خودرو از کشورهای حوزه خلیج فارس است که به ظاهر منطبق با خودروهای دارای تاییدیه از سازمان ملی استاندارد ایران و سازمان حفاظت از محیط زیست است اما از نظر کیفی در سطح پایین تری قرار دارد.
وی ادامه داد: اداره های کل استاندارد استان ها درباره خودروهای سبک وارداتی که مجوز ثبت سفارش آنها پس از پنجم فروردین 1396 صادر می شود، فقط در صورت انطباق کامل خودروهای وارداتی با موارد اعلام شده، نسبت به صدور گواهی انطباق (سی.اُ.سی-COC) اقدام می کنند.
به گفته وی، با هدف پیشگیری از ناهماهنگی در فرآیند واردات خودروهای سبک، این موارد به سازمان های ذیربط اعلام و اطلاع رسانی شده است.
فهرست خودروهای سبک مجاز برای واردات همراه با 11 کاراکتر نخست شماره شناسایی، در بخش صادرات و واردات پایگاه اطلاع رسانی سازمان ملی استاندارد ایران به نشانی http://www.isiri.gov.ir/Portal/Home/ منتشر شده است.


اخبار مرتبط
رئیس سازمان استاندارد خبر داد
توقف تولید چند مدل خودرو تا پایان سال جاری
خودرونگاران- رئیس سازمان ملی استاندارد ایران با اشاره به تدوین استانداردهای جدید برای تولیدخودروهای داخلی، گفت: تکلیف خودروهایی که هم اکنون با ...

متولی واردات خودرو وزارت صنعت است
رییس شورای رقابت پاسخ داد
متولی واردات خودرو وزارت صنعت است
خودرونگاران- رییس شورای رقابت درباره مذاکره با واردکنندگان خودرو با بیان اینکه واردکنندگان باید نمایندگی رسمی داشته باشند و متولی واردات خودرو وزارت ...

واردات 2.3 میلیارد دلار خودرو و قطعه به کشور در 11 ماهه امسال
واردات 2.3 میلیارد دلار خودرو و قطعه به کشور در 11 ماهه امسال
خودرونگاران- بر اساس آمار یازده ماه تجارت خارجی کشور، ارزش دلاری واردات خودرو کامل و قطعات از 2 میلیارد و 300 میلیون دلار عبور کرد.

واردات خودروهای سواری با عمر بیش از یک سال ممنوع شد
با تصمیم هیات دولت
واردات خودروهای سواری با عمر بیش از یک سال ممنوع شد
خودرونگاران- هیات دولت روز چهارشنبه با صدور مجوز انعقاد قرارداد مشارکت برای اجرای ترمینال جدید مسافری فرودگاه بین المللی شهید هاشمی نژاد مشهد موافقت ...

نظرات

نظر شما

: : :
ایساکو

آرین پارس موتور

کرمان موتور

ایران خودرو

مدیران خودرو

ایلیا خودرو



پرشیا خودرو

تابلو نرخ
اینفوگرافی


کلیه حقوق این سایت برای خودرونگاران محفوظ است.
نقل مطالب با ذکر منبع بلامانع است.

khordonegaran
Copyright © 2021 www.‎khordonegaran.ir‎, All rights reserved.