به گزارش خودرونگاران به نقل از رویترز، این پیمان بین بزرگترین سازنده خودروهای لوکس در جهان و بزرگترین قطعه ساز دنیا باعث ایجاد یک موازنه قدرتمند در برابر بازیگران جدید صنعت خودرو همچون اوبر و دیدی(Didi) که در حال کار روی خودروهای خودران هستند، خواهد شد.
شرکت های فناوری دنیا و خودروسازان در تلاش برای سازگار کردن خود با افق جدید صنعت خودرو هستند چرا که مصرف کنندکان روز به روز به جای خرید خودرو از گوشی های هوشمند برای موقعیت یابی و کرایه خودرو استفاده می کنند.
این اتحاد نه تنها به معنی پایان تلاش های یک جانبه دایملر در زمینه توسعه یک خودروی خودران است بلکه بلندپروازی های صنعت خودرو را صرفا از توسعه نسخه های اولیه خودروهای خودران به سمت تولید انبوه این خودروها سوق خواهد داد.
مفاد مالی این قرارداد بین دو شرکت آلمانی هنوز فاش نشده است.
بوش که در سال 1886 همزمان با ثبت اختراع یک خودروی موتوری از سوی کارل بنز، موسس بنز، تاسیس شده نرم افزارها و الگوریتم های مورد نیاز خودروهای خودران را توسعه خواهد داد.
بوش اعلام کرد که مرسدس-بنز به مدت دو سال از این سیستم که به طور مشترک توسعه داده می شود استفاده خواهد کرد و سپس این سیستم خودران به رقبا نیز عرضه خواهد شد.