به گزارش خودرونگاران به نقل از خودرو امروز، سعی ما بر این خواهدت بود تا در این بررسی تمام کلاس های موتورسیکلت ها را به انتخاب سایت معتبر سایکل ورد بررسی کنیم تا ببینیم چه موتورسیکلت هایی نامزد دریافت بهترین های کلاس خود خواهند بود و جایزه طلایی ما را به خانه خواهند برد.
فهرست انتخابی ما شامل 10 موتورسیکلت خواهد بود که برترین های کلاس خود هستند و به صورت انبوه به بازار عرضه شدند. شاخص های انتخاب ما برای انتخاب بهترین موتورهای سال تنها مشخصات فنی برتر نسبت به رقبا نیست بلکه فاکتورهای مهمی همچون قیمت، در دسترس بودن قطعات یدکی، مصرف سوخت به همراه کم بودن استهلاک و هنگام بودن با استانداردهای جدید آلایندگی نیز از مهم ترین ملاک های این انتخاب به شمار می آیند. ضمن این که بهترین انتخاب ما باید در کنار لذت بی نهایت رانندگی، ظاهری مناسب و جوان پسند نیز داشته باشند. با بهترین موتورسیکلت های 2016 و همچنین بهترین موتورسیکلت های سال 2017 که انتظار عرضه آنها را به بازار جهانی داریم همراه ما باشید.
ستاره های سال 2016
بهترین موتورسیکلت کروزر: جادوی سیاه
بهترین موتورسیکلت کروزر امسال در اولین نگاه نفس را در سینه حبس می کند. ظاهری مجلل در کنار طراحی زیبا و حساب شده که تاثیر بسزایی روی هر موتورسواری خواهد گذاشت. بهترین رنگ طلایی برای طوقه های آن به کار رفته و در کنار رنگ مشکی برای بدنه، هارمونی بی بدیلی را پدید آورده است. ساده ترین طراحی ممکن برای یک موتورسیکلت کروزر سبک و تمام عیار که حسابی سرها را برخواهد گرداند.
صدای زوزوه کشیدن اگزوزهای دوبل مشکی مات آن در هر دور موتوری شنیدنی بوده و یادآور صدای بهترین هارلی های قدیمی است. هارلی دیویدسون لورایدر یکی از موتورسیکلت های ایده آل برای سفر، خوشگذرانی های خیابانی و حتی سرعت های سرسام آور است.
پیشرانه آن از یک بلوک 2 سیلندر ساخته شده است که حجم دقیق 1300 سی سی داشته و توانایی تولید 160 نیوتن متر گشتاور و 130 اسب بخار قدرت را دارد. نرمی فوق العاده سیستم تعلیق در کنار قدرت بالای پیشرانه باعث شده تا لورایدر بهترین موتورسیکلت کروز در سال 2016 لقب بگیرد.
بهترین موتورسیکلت تورینگ: سردار اتریشی
کلاس تورینگ مختص موتورسیکلت های مسافرتی و اصولا بیابانگردی است. در این کلاس تمامی توانایی های موتورسیکلت های مختلف از جمله قابلیت های خیابانی، بیابانی، مسافرتی و ... در یک موتورسیکلت جمع می شوند تا بهترین موتور را برای سفرهای طولانی مدت و البته راهی شدن به جاده های نامعلوم مهیا کند. KTM 1290 Super Duke GT در سال 2016 بهترین موتورسیکلت دنیا در کلاس تورینگ شناخته شد؛ موتورسیکلتی که رنگ نارنجی چشم نواز بدنه آن خبر از تولید شدن در کمپانی مطرح و پر آوازه KTM کشور اتریش را می دهد و همین بس که قیمتی در حدود 20 هزار دلار دارد.
1290 سوپر دوک هر آنچه را که برای یک تور استثنایی بخواهید در اختیار شما خواهد گذاشت. سیستم تعلیق نیمه فعال الکترونیکی، مانیتور پارک با کاربری آسان، کروز کنترل، مخزن سوخت بزرگ در کنار صندوقچه های بزرگ در دو طرف زین می تواند شما را به یک سفر رویایی ببرد. سردار اتریشی دارای پیشرانه ای به حجم دقیق 1301 سی سی است که می تواند در حدود 170 اسب بخار تولید کند.
بهترین موتورسیکلت استاندارد شهری: قاتل
شاید کمی عجیب باشد اما بهترین موتورسیکلت استاندارد شهری در سال 2016 طرحی کاملا نوستالژیک و قدیمی داشته و به خاطر حضور در فیلم های سینمایی مشهور، ملقب به قاتل است. انتخاب رنگ قرمز رز برای باک و مشکی پیانو برای محافظ باتری و ترکیب آنها با رنگ مشکی مات طوقه ها شاهکاری چشم نواز را پدید آورده است. قاتلی که کاملا آنالوگ بوده و به سبک موتورسیکلت های دهه 70 میلادی ساخته شده است. حتی کمک های دو شاخ آن در جلو روکشی پلاستیکی دارند و در عقب نیز کاملا قابل تنظیم هستند.
این ظاهری چشم نواز اما قلبی کاملا به روز و جوان را در اختیار دارد که در اولین نگاه، رادیاتور آن خودنمایی می کند و خبر از پیشرانه ای آب خنک می دهد. ترکشن کنترل و سیستم کمکی کلاچ برقی به همراه پیشرانه 900 سی سی با توانایی تولید 95 اسب بخار یکی از بهترین موتورسیکلت های استاندارد را پدید آورده که دو حسن کاملا نوستالژیک و امروزی را در هم آمیخته است.
بهترین سوپربایک دنیا: ضربه فنی کاوازاکی H2R توسط R1
بهترین موتورسیکلت در این کلاس به نوعی بهترین موتورسیکلت در کل دنیا در سال 2016 خواهد بود چرا که پیشرفته ترین تکنولوژی به همراه قوی ترین پیشرانه هر برند معروفی روی محصولات خود در این کلاس به کار گرفته می شود.
در سال 2016 کاوازاکی H2R با نهایت احترام و البته قدرت بیشتر جایگاه نخست را به Yamaha Y2F R1 واگذار می کند چرا که این موتورسیکلت از هر نظر بهترین بوده و قیمت 14 هزار دلاری آن باعث می شود تا عده بیشتری توانایی خرید این شمشیردار سامورایی را داشته باشند. تغییرات به وجود آمده در این مدل شامل استفاده از فولاد به جای تیتانیوم در ساخت شاتون، استفاده از آلیاژ منیزیم با عیار کمتر در ساخت رنگ ها و استفاده از فولاد در تمام پیچ ها و هدر اگزوز، می شود. تغییراتی که همگی سهمی را در کاهش هزینه های تولید این مدل ایفا کرده اند. پیشرانه 4 سیلندر خطی آب خنک آن نیز حجمی بالغ بر 998 سی سی دارد و 200 اسب بخار را به کمک گیربکس پیشرفته 6 سرعته به چرخ عقب آن منتقل می کند.
ستاره هایی که در سال 2017 قابل سفارش خواهند بود
BMW R nine T Urban G/S: خشم باواریا
این موتورسیکلت برای اولین بار در سال 2015 توسط کمپانی باواریایی BMW تولید شد و حالا بعد از 2 سال پیشرفت هایی از جمله بازنگری در پیشرانه و فلاپ های جدید را به خود می بیند. یکی از بهترین گزینه ها برای سفرهای خارج شهری با برندی معروف و البته پیشرانه ای با قدرت 110 اسب بخار و حجم دقیق 170 سی سی که به مدد لاستیک های بیابانی، R nine را قادر می سازد تا از هر مسیر صعب العبوری به راحتی عبور کند.
Ducati 1299 Superleggera: لامبورگینی روی دو چرخ
کمپانی دوکاتی برای اولین بار، این سوپربایک را در تمامی قطعات مجهز به فیبر کربن کرده است به گونه ای که شاسی، نگهدارنده چرخ عقب و طوقه ها همگی از مواد کامپوزیت ساخته شده و دوکاتی گفته است که هیچ برندی تا به حال چنین چیزی نساخته است اما خلاقیت مهندسی دوکاتی صرفا در قسمت بیرونی 1299 دیده نمی شود بلکه برای پیشرانه آن هم از نسخه ای با بالاترین عملکرد از پیشرانه 12858 سی سی استفاده شده که بلوک آن از فیبر کربن خالص ساخته شده است. این قلب تپنده، قدرت دیوانه وار 215 اسب بخار را تولید می کند و قدرتمندترین موتورسیکلت 2 سیلندر کارخانه ای دنیا محسوب می شود که تاکنون ساخته شده است.
RIVALE 800 MV agusta: حاصل همکاری با AMG؟
خبرهای موثقی از کمپانی AMG مرسدس بنز می رسد که همکاری این شرکت با MW آگوستا در رابطه با طراحی موتورسیکلت ها خصوصا در ساخت پیشرانه بیشتر خواهد شد که در رأس این همکاری ریوال 800 قرار دارد. این اعجوبه شهری یک محصول نسبتا قدرتمند محسوب شده که به پیشرانه 798 سی سی از نوع خطی با خروجی 125 اسب بخار و 84 نیوتن گشتاور مجهز است. ظرفیت باک آن 12.9 لیتر بوده و وزن RIVALE 800 نیز به 178 کیلوگرم می رسد. MW آگوستا محصول پرتوان خود را با قیمتی نزدیک به 13 هزار دلار در بازار عرضه می دارد.
Honda CRF 250L Rally: پرستیژ یک قهرمان
خیلی زود است که مدل جدید CRF250 را قهرمان زودهنگام مسابقات رالی امسال بنامیم اما با توجه به پیشینه برندی همچون هوندا در قهرمانی های ادوار گذشته تو همچنین معرفی ستاره جدید دیگری در این رشته بعید نیست که امسال قهرمانی از دیار سامورایی ها داشته باشیم. پیشرانه ای با حجم دقیق 249 سی سی و قدرت 80 اسب بخار به همراه سیستم تعلیق پیشرفته و سیستم تزریق سوخت مستقیم مشخصه های اصلی این قهرمان است.
سوزوکی VANVAN: کوچک و قدرتمند
پیشینه Vanvan اصلی در کمپانی سوزوکی به دهه 70 میلادی بر می گردد و بعد از چند سال دوباره مدل جدیدی معرفی شد و پس از آن تا مدت ها به فراموشی سپرده شد. اما در سال 2017 دوباره وانان افسانه موتورهای کوچک دوباره متولد شد و گفته می شود تا چند ماه دیگر در بازار قابل خریداری خواهد بود. قدرت این موتورسیکلت هنوز اعلام نشده و فقط گفته می شود که مجهز به یک پیشرانه 200 سی سی تک سیلندر و یک گیربکس پنج سرعته پیشرفته خواهد بود اما به دلیل داشتن وزن تقریبی 128 کیلوگرم احتمالا بسیار چابک و کمی هم سرگرم کننده برای سواری در اطراف شهر خواهد بود. Vanvan برای راحتی بیشتر با زین ضخیم و عریضی ساخته شده است بنابراین می تواند یک موتورسیکلت عالی برای کسانی باشد که نمی خواهند مبلغ زیادی را صرف تفریحات خود با موتورسیکلت کنند.