به گزارش خودرونگاران به نقل از ایسنا، این خودروساز لوکس آلمانی پس از اینکه ماه میلادی گذشته کاهش ۳۷ درصدی سود عملیاتی به دلیل افزایش تمهیدات برای کمک به پوشش هزینه رسوایی آلایندگی دیزلی در شرکت مادر خود فولکس واگن را اعلام کرد، در تلاش برای افزایش سودآوری است.
آئودی اعلام کرد ساخت شاسیبلند بزرگ Q۸ را از سال میلادی آینده در کارخانه فولکسواگن در براتیسلاوا در اسلوواکی آغاز خواهد کرد و در سال ۲۰۱۹۹ مدل شاسیبلند Q۴ را که شبیه کوپه است، در گیور مجارستان تولید میکند.
مدلهای جدید آئودی در بازار شاسیبلند با مدلهای جدید از سوی بیامدبلیو که مدلهای X۲ و X۷ را در سال ۲۰۱۸ به مدلهای خود اضافه میکند، رقابت خواهند کرد.
هوبرت والت، مدیر تولید آئودی، در این باره اظهار کرد: ما دو مدل Q کاملا جدید را به شبکه تولید کنونی اضافه میکنیم و رقابتپذیری خود را در این بخش فوقالعاده با اهمیت افزایش میدهیم.
آئودی که بزرگترین مشارکت را در سودآوری گروه فولکسواگن داشته، حضورش در بازار پر سود شاسیبلند را گسترش داده است. این برند مدل Q۷را در سال ۲۰۱۵ و مدل کاملا جدید Q۲ را در سال گذشته عرضه کرد و به منظور رقابت با "مدل ایکس" تسلا، ساخت شاسیبلند برقی ایترون کواترو را در سال ۲۰۱۸۸ آغاز خواهد کرد.
تلاشهای این برند برای افزایش حاشیه سود با عرضه مدلهای جدید با کمک هزینههای تولید پایین در پایگاههای انتخاب شده در اروپای شرقی محقق خواهد شد. هزینههای نیروی کار در صنایع تولیدی اسلوواکی و مجارستان در سال ۲۰۱۶ به ترتیب ۱۰.۷۰ یورو و ۸.۴۰ یورو به ازای هر کارگر بود در حالیکه این هزینه ۲۶.۱۰ یورو در انگلیس و ۳۳.۴۰ یورو در آلمان است.
آئودی سال گذشته از نظر فروش خودروی لوکس پس از بیامدبلیو و مرسدس بنز در رتبه سوم قرار گرفت. افزایش شمار مدلهای شاسیبلند ممکن است به این برند کمک کند در آمریکا که فروش کمتری نسبت به دور رقیب آلمانی خود دارد، حضور قویتری داشته باشد.
تصمیم برای تولید Q۸ و Q۴ در اروپای شرقی سهم خودروهای آئودی که در خارج از آلمان تولید میشوند را افزایش میدهد. سال گذشته کمتر از نیمی از ۱.۹۹ میلیون خودروی آئودی در آلمان تولید شدند.
براساس گزارش رویترز، شورای کار آئودی سال گذشته از مدیریت این شرکت برای حمایت از مشاغل در آلمان تا سال ۲۰۲۰ تضمین دریافت کرد و در حال حاضر سرگرم مذاکره با مدیران برای گسترش بیشتر این تضمین است.