شناسه خبر : 529093
تاریخ انتشار :
گرانی تعمیرات لوازم خانگی
افزایش ۱۵ درصدی قیمت لوازم خانگی کوچک از ابتدای سال

گرانی تعمیرات لوازم خانگی

خودرونگاران - هزینه تعمیر لوازم خانگی افزایش پیدا کرده است. مشتریانی که توان خرید کالای نو را ندارند و به تعمیرات روی آورده‌اند، با نرخ‌های بالا برای تعمیر لوازم خانگی مواجه می‌شوند.

به گزارش خودرونگاران به نقل از تصلا ؛ تعمیر در بازار لوازم خانگی کوچک جای خرید اجناس نو را گرفته است و همین موضوع هزینه تعمیرات لوازم خانگی را به شدت افزایش داده است. مبلغی که تا یک سال پیش برای خرید لوازم خانگی هزینه می‌شد، در حال حاضر باید صرف تعمیرات همین اقلام شود. اگرچه میزان افزایش قیمت لوازم خانگی کوچک از ابتدای سال ۱۵ درصد بوده، اما بازار کشش همین میزان افزایش قیمت را نیز ندارد. وضعیت این بازار بیانگر این است که سیاست‌ها باید مورد بازبینی قرار گیرد.

میزان افزایش قیمت لوازم خانگی کوچک حداقل است

ابوالقاسم شانه‌ساز، دبیر انجمن لوازم خانگی کوچک با بیان اینکه از ابتدای سال تاکنون قیمت لوازم خانگی کوچک ۱۵ درصد اضافه شد است، می‌گوید: این میزان افزایش قیمت، با توجه به عوامل موثر در قیمت تمام شده، حداقل بوده زیرا بازار کشش ندارد و در رکود به سر می‌برد.

مشتری‌های کالای نو کم شده است


شانه‌ساز افزود: مشتری‌های کالای نو کم شده و بیشتر مردم به تعمیر وسایل خود روی آورده‌اند که آن هم ارزان تمام نمی‌شود. بازار حال خوبی ندارد و واحدها با کمبود نقدینگی جهت تهیه مواد اولیه و قطعات روبرو هستند. چون بازار گردش ندارد و پول کالای ساخته شده بر نمی‌گردد.

هرج و مرج در ورود کالای خارجی قاچاق

دبیر انجمن لوازم خانگی کوچک با اشاره به وفور کالای قاچاق در بازار گفت: هرج و مرج در ورود کالای خارجی از طریق قاچاق رسمی و غیررسمی و مناطق آزاد ویژه و تجاری و ارزانتر بودن این کالاها نسبت به کالای ساخت داخل دیگر مشکل بازار لوازم خانگی است چه لوازم بزرگ و چه کوچک.

تا مشکلات اقتصادی اصلاح نشود، بازار رونق نمی‌گیرد

شانه‌ساز با بیان اینکه این بازار متاثر از کل سیاست کشور نسبت به اقتصاد است و به تنهایی نمی‌شود برای این صنعت سیاست تعریف کرد، گفت: تا مشکلات کلی اقتصاد کشور حل نشود و الگو و برنامه مشخص و کارآمد به کار گرفته نشود، نمی‌توان انتظار رونق در هیچ صنعتی را داشت.

خرید لوازم خانگی اولویت خانوارها نیست

دبیر انجمن لوازم خانگی کوچک با بیان اینکه مشتری کالای لوازم خانگی ایرانی طبقه متوسط و به پایین است، گفت: متاسفانه این طبقات در سال‌های اخیر به خصوص طبقه متوسط، یا به فقیر تبدیل و یا به شدت تضعیف شده است. در آمدهای این طبقه تناسبی با مخارج ندارد و خرید لوازم خانگی را از اولویت می اندازد. تا زمانی که این طبقات وضع‌شان بهتر نشود این رکود ادامه داشته و بدتر می‌شود.


نظرات

نظر شما

: : :
ایساکو

آرین پارس موتور

کرمان موتور

ایران خودرو

مدیران خودرو

ایلیا خودرو



پرشیا خودرو

تابلو نرخ
اینفوگرافی


کلیه حقوق این سایت برای خودرونگاران محفوظ است.
نقل مطالب با ذکر منبع بلامانع است.

khordonegaran
Copyright © 2021 www.‎khordonegaran.ir‎, All rights reserved.