به گزارش خودرونگاران به نقل از سایپانیوز، اندری کارپاثی Andrej Karpathy مدیر اجرایی اتوپایلوت و هوش مصنوعی اعلام کرد که نقش خود در تسلا را رها کرده است. او می گوید اتوپایلوت ابتدا در حد حفظ بین خطوط بود اما حالا از عهده ی ورود به خیابان ها بر می آید. رفتن کاراثی از تسلا درست در هنگامه ای بسیار حساس رخ داده چون این خودروساز آمریکایی درست میان دو بحران «تعدیل نیرو» و «تحقیق و تفحص» در باره ایمنی فناوری های خودران قرار دارد.
آندری کارپاثی این خبر را در توییتر منتشر کرد و نوشت: «کمک به تسلا برای رسیدن به اهدافش در 5 سال گذشته افتخار بزرگی بود و تصمیم رفتن، کار دشواری است. در همین مدت [5 سال] اتوپایلوت تسلا فارغ التحصیل شد و گواهینامه ورود به خیابان ها را گرفت و از مرحله ی حفظ خودرو بین خطوط عبور کرد. انتظار من این است که تیم بسیار قوی و استثنایی اتوپایلوت به حرکت موفقیت آمیز خود ادامه بدهد.»
ایلان ماسک مدیر عامل خودروسازی برقی آمریکایی تسلا هم در جواب توییت وی نوشت: «کار با شما افتخار ما بود.»
خروج مدیر هوش مصنوعی و اتوپایلوت تسلا درست زمانی است که سازمان ایمنی ترافیک بزرگراه ملی آمریکا موسوم به NHTSA در حال اجرای تحقیق و تفحص در مورد اتوپایلوت تسلا است و تاکنون 200 مورد تصادف از ژوئیه سال گذشته را به این فناوری اتوپایلوت نسبت داده اند. نتیجه ی این تحقیق و تفحص ممکن است به فراخوان تمامی خودروهایی منجر شود که به سامانه اتوپایلوت مجهز هستند.
دو هفته پیش بلومبرگ گزارش داد که تسلا 200 نفر از کارکنان بخش اتوپایلوت را اخراج کرده است و یک دفتر را به طور کامل در سان ماتئوی کالیفرنیا تعطیل کرده است.