شناسه خبر : 554795
تاریخ انتشار :
فناوری برقی جدید ب ام‌ و

فناوری برقی جدید ب ام‌ و

خودرونگاران_ب ام‌ و مشغول کار روی نسل بعدی خودروهای الکتریکی خود است که از اواسط دهه جاری عرضه خواهند شد. بخشی از آنچه این خودروساز آن را نیو کلاس (کلاس جدید) می‌نامد شامل یک پلتفرم و فناوری‌های نو از جمله باتری‌‌های به‌روز هستند.

به گزارش خودرونگاران به نقل از دنیای اقتصاد، این فناوری در مقایسه با مدل‌های امروزی بی‌ام‌و تا 30درصد برد بیشتری ارائه می‌دهند. برای نیو کلاس، بی‌ام‌و نسل ششم فناوری‌های محرک الکتریکی خود را معرفی خواهد کرد که از باتری‌های جدید استفاده می‌کند.

این خودروساز قالب سلولی و شیمی سلولی باتری‌های خود را به طور اساسی دوباره طراحی می‌کند و به سلول‌های گرد تغییر می‌دهد. این سلول‌‌ها جایگزین سلول‌‌های منشوری می‌‌شوند که بی‌ام‌و در حال حاضر از آنها استفاده می‌‌کند. شیمی سلول شامل مقدار نیکل بیشتری در سمت کاتد خواهد بود، در‌حالی‌که محتوای کبالت کاهش می‌یابد. در میان سایر تغییرات، نیو‌کلاس سیستم الکتریکی 800ولتی را نیز معرفی خواهد کرد که نحوه تامین انرژی به ایستگاه‌های شارژ سریع DC را بهینه‌تر می‌کند.

این باتری زمان شارژ را از 10 به 80درصد تا حدود 30‌درصد کاهش می‌دهد.  اما  بی‌ام‌و اکنون سخت در تلاش است تا سری 5 خود را نیز آماده کند. نسل هشتم که قرار است در اوایل سال آینده معرفی شود، بدون موتور V8 عرضه خواهد شد. مدل M760e که در بهار سال آینده به فروش می‌رسد دارای یک موتور 0/ 3لیتری و یک موتور الکتریکی است که در مجموع 571 اسب بخار قدرت تولید می‌کند و برای شتاب 0 تا 100 کیلومتر بر ساعت، تنها 3/ 4ثانیه زمان نیاز دارد.


نظرات

نظر شما

: : :
ایساکو

آرین پارس موتور

کرمان موتور

ایران خودرو

مدیران خودرو

ایلیا خودرو



پرشیا خودرو

تابلو نرخ
اینفوگرافی


کلیه حقوق این سایت برای خودرونگاران محفوظ است.
نقل مطالب با ذکر منبع بلامانع است.

khordonegaran
Copyright © 2021 www.‎khordonegaran.ir‎, All rights reserved.