به گزارش خودرونگاران به نقل از دنیای اقتصاد، این خودروساز ژاپنی با انتشار بیانیهای رسمی اعلام کرد باید برآوردهای تولید خود را برای سال جاری بازبینی کند. تویوتا میگوید شیوع کووید-19 همچنان باعث ایجاد مشکلات قابلتوجهی برای مشتریان و اختلال در زنجیره تولید میشود.
کمبود تراشه این خودروساز را مجبور میکند برنامههای تولید خود را برای ماه نوامبر اصلاح کند. کاهش ظرفیت تولید در ماه نوامبر منجر به پیشبینی تولید سالانه کمتر از 7/ 9میلیون دستگاه خواهد شد. تویوتا همچنین لیستی از تعلیق تولید در ماه نوامبر در کارخانههای ژاپنی خود را منتشر میکند.
توقف تولید در 8 کارخانه و 11 خط تولید رخ میدهد. کارخانه فوجیماتسوی تویوتا بیشترین تعداد روزهای بدون فعالیت تولیدی را خواهد داشت.