شناسه خبر : 568389
تاریخ انتشار :
حدود 100 درصد ون‌ها و بیش از 60 درصد تاکسی‌های تهران فرسوده‌اند
زاکانی در حاشیه جلسه دولت

حدود 100 درصد ون‌ها و بیش از 60 درصد تاکسی‌های تهران فرسوده‌اند

خودرونگاران_شهردار تهران گفت: در حمل و نقل عمومی تهران، ون‌ها حدوداً 100 درصد و تاکسی‌ها بیش از 60 درصد فرسوده‌اند و در اتوبوس هم با ضریب بالایی فرسودگی داریم که نیاز به نوسازی و بازسازی را به امری جدی بدل می‌کند.

به گزارش خودرونگاران ، علیرضا زاکانی در حاشیه جلسه امروز هیئت دولت در جمع خبرنگاران اظهار کرد: سازمان تاکسیرانی فعال است و کارش را انجام می‌دهد. مشکلاتی در حوزه فرسودگی و کمبود داریم که این هفته بالغ بر 12 ساعت جلسه و دیدار با مجموعه سایپا، ایران‌خودرو و مپنا داشتیم که ایده‌ها و طرح‌هایی که برای آینده خودروسازی دارند افتخارآمیز است.

وی افزود: قرار شد نوسازی خودروی خودمان را با اولویت قطعی ناظر به حوزه داخلی بگذاریم و گروه کار تشکیل شد و بنا شد تا 22 بهمن پیشنهادات هم نوسازی و هم گازسوز و برقی‌کردن تاکسی، ون و اتوبوس را داشته باشیم که بتوانیم از سال آینده این امر نوسازی و بازسازی را به یک اولویت در حمل و نقل عمومی بدل کنیم.

زاکانی ادامه داد: 78 هزار ون و تاکسی داریم که حدود 6 هزار ون و 72 هزار تاکسی را شامل می‌شود. ون‌ها حدوداً 100 درصد و تاکسی‌ها بیش از 60 درصد فرسوده‌اند. در اتوبوس هم با ضریب بالایی فرسودگی داریم که نیاز به نوسازی و بازسازی را جدی می‌کند.

شهردار تهران یادآور شد: برای تسهیلات نوسازی هم بازبینی انجام می‌دهیم و در تلاش هستیم که با وزارت صمت، اقتصاد و بانک‌ها و مجموعه‌های مختلفی که حاضرند سرمایه‌گذاری کنند رایزنی کنیم تا کمک خوبی به رانندگان داشته باشیم.


نظرات

نظر شما

: : :
ایساکو

آرین پارس موتور

کرمان موتور

ایران خودرو

مدیران خودرو

ایلیا خودرو



پرشیا خودرو

تابلو نرخ
اینفوگرافی


کلیه حقوق این سایت برای خودرونگاران محفوظ است.
نقل مطالب با ذکر منبع بلامانع است.

khordonegaran
Copyright © 2021 www.‎khordonegaran.ir‎, All rights reserved.