شناسه خبر : 579526
تاریخ انتشار :
صرفه جویی 2 میلیون لیتر مصرف سوخت در کشور
با تسهیل در اسقاط خودرو؛

صرفه جویی 2 میلیون لیتر مصرف سوخت در کشور

خودرونگاران - ­یک کارشناس صنعت خودرو مهمترین مزیت اسقاط خودرو‌های فرسوده را کاهش مصرف سوخت دانست و گفت: حدود 2 میلیون لیتر در روز، مصرف سوخت با اسقاط خودرو کاهش پیدا می‌کند.

به گزارش خودرونگاران  به نقل از خبرگزاری صدا و سیما سلمانی  با اشاره به مزایای اسقاط خودرو، گفت: مهمترین مزیت اسقاط، کاهش مصرف سوخت است و به ازای 400 هزار دستگاه اسقاط خودرو، حدود 500 میلیون دلار در سال صرفه جویی ارزی را خواهیم داشت و همین امر منجر به حفظ ذخایر ارزی به واسطه وارد نکردن بنزین می‌شود.

این کارشناس صنعت خودرو افزود: علاوه بر این مزیت، اسقاط خودرو می‌تواند به کاهش سوانح رانندگی کمک کندزیرا خودرو‌های فرسوده حداقل 30 درصد نسبت به خودرو‌های نو باعث ایجاد تصادف می‌شوند.

وی ادامه داد: بیشتر از 60 درصد از آلودگی هوای کلان شهر‌ها به تردد خودرو‌ها باز می‌گردد؛ رونق اسقاط خودرو می‌تواند اشتغال زا نیز باشد، زیرا اشتغال 11 هزار نفر به صورت مستقیم و 18 هزار نفر به صورت غیر مستقیم را فراهم می‌کند.

سلیمانی اضافه کرد: قوانین مختلفی در اسقاط خودرو وجود دارد، اما مهمترین قانون مطرح در این حوزه، قانون ساماندهی صنعت خودرو و ماده 10 آن است که می‌تواند جهشی برای اسقاط حدود 300 هزار خودروی فرسوده ایجاد کند.


نظرات

نظر شما

: : :
ایساکو

آرین پارس موتور

کرمان موتور

ایران خودرو

مدیران خودرو

ایلیا خودرو



پرشیا خودرو

تابلو نرخ
اینفوگرافی


کلیه حقوق این سایت برای خودرونگاران محفوظ است.
نقل مطالب با ذکر منبع بلامانع است.

khordonegaran
Copyright © 2021 www.‎khordonegaran.ir‎, All rights reserved.