به گزارش خودرونگاران به نقل از دنیای اقتصاد، این خودرو که یکی از پیشرفتهترین مدلهای خودروساز آلمانی است از پاییز امسال به بازار عرضه خواهد شد.به گزارش BBC استراتژی بامو برای ساخت خودروهای الکتریکی با بنز متفاوت است. بنز مدلهای الکتریکی خود را از نمونههای بنزینی و دیزل جدا کرده، اما بامو یک بدنه برای سری 5 طراحی و آن را هم با موتور الکتریکی و هم با موتورهای بنزینی و دیزل میسازد. به این ترتیب سری 5 هم باید با بنز کلاس E رقابت کند و هم رقیبی جدی برای بنز EQE است.
در چند سال گذشته شیوه طراحی مدلهای جدید بامو بهخصوص جلوپنجره محصولات شرکت باعث بحثها و انتقادهای زیادی شده است. بامو در سری 5 این شیوه جنجالی را کنار گذاشته و جلوپنجره نسل جدید را محافظهکارانهتر و تقریبا شبیه به نسل پیشین طراحی کرده است. آدریان وان هویدونک، مدیر طراحی بامو، میگوید کارخانه در نظر داشت جلوپنجرهای بزرگ و عمودی شبیه به سری 7 برای سری 5 طراحی کند، اما مدیران به این نتیجه رسیدند که شبیه شدن سری 5 به سری 7 به نفع این مدل نیست و مشتریان میخواهند این دو مدل با هم متفاوت باشند.داخل خودرو به سری 7 شباهت زیادی دارد. بامو در واکنش به بنز کلاس E که ماه گذشته رونمایی شد، نسل جدید سری 5 را به پیشرفتهترین فنآوریهای خود مجهز کرده است.
مدل الکتریکی سری 5 با نام i5 به بازار عرضه میشود و موتور آن در مجموع 602 اسب بخار نیرو تولید میکند. شتاب صفر تا 100 کیلومتر در ساعت این مدل 9/ 3ثانیه است. علاوه بر این M60، یک مدل ارزانتر با یک موتور الکتریکی و یک مدل استیشن از i5 نیز تولید خواهد شد. چهارمین مدل هم دو موتور الکتریکی دارد و در سال 2024 به بازار خواهد آمد. این خودروها میتوانند با هر بار شارژ بین 477 تا 582 کیلومتر حرکت کنند. بامو علاوه بر این مدلهای الکتریکی، دو مدل هیبرید دیزل و بنزینی و دو مدل هیبرید-الکتریکی هم از سری 5 تولید خواهد کرد. مدل هیبرید-الکتریکی میتواند تا 100 کیلومتر با نیروی باتری حرکت کند. قیمت نسل جدید سری 5 هنوز اعلام نشده، اما پیشبینی میشود این خودرو با قیمت پایه 60 حدود هزار دلار فروخته شود. اولین نسل از بامو سری 5 در دهه هفتاد میلادی به بازار عرضه شد. این خودرو سال گذشته پرفروشترین در کلاس خود در اروپا بود.