شناسه خبر : 582763
تاریخ انتشار :
آیا آبی پوشان با 206خداحافظی می کنند؟

آیا آبی پوشان با 206خداحافظی می کنند؟

اعلام لیست جدید محصولات آبی پوشان جاده مخصوص در کنار جای خالی قیمت جدید برای برخی از پرفروشان این خودروساز جاده مخصوص ، شائبه تغییرات درسبد محصولات آبی پوشان را بر سر زبان انداخته است.

به گزار خودرونگاران ، آبی پوشان که به نسبت رقیب آن سوی جاده ای خود از سبد متنوع تری در  ارائه محصول برخوردار هستند ، هنوز هم بیشترین فروش خود را  از 206 کسب می کند و به بیان دیگر سود این خودروساز بر کاکل  لایسنس  پاریسی ها می چرخد.

 بر اساس این گزارش رو گذشته ​شورای رقابت لیست جدید قیمتی 28 محصول  ایران خودرو را منتشر کرد و رسما  قیمت 25 محصول ایران خودرو به نسبت گذشته افزایش یافت و سه خودرو نیز با کاهش قیمت در مبداء مواجه شدند؛ اما جای خالی قیمت برای برخی محصولات پرطرفدار ایران خودرو در این لیست  این  شائبه  را به وجود آورد که محصولات مغفول مانده احتمالا از سبد محصولات آبی پوشان خواهند رفت.

پژو 206 تیپ 2 و پژو 405 دوگانه‌سوز، دو محصولی هستند که به نظر می‌رسد بی سر و صدا از سبد محصولاتی ایران‌خودرویی‌ها حذف شده است. سال گذشته البته آبی شوان برای هر دو خودروی بی قیمت لیست جدید،  مجوز افزایش قیمت گرفته بودند.و حالا   نبودن این دو خودرو در مجوز جدید قیمتی گویای این نکته است که ایران‌خودرویی‌ها تصمیم به خداحافظی با پژو 206 تیپ 2 و پژو 405 دوگانه‌سوز گرفته‌اند.

البته ناگفته پیداست که آبی پوشان سالهاست که خود را برای خداحافظی همیشگی با 405 آماده کرده اند اما اینکه لیست خداحافظی شان به دو خودرو افزایش یابد کمی درو از انتظار بود.

آبی پوشان جاده مخصوص سال 99 مدل بنزینی 405 را از سبد محصولاتی خود حذف کرده بودند و به نظر می‌رسد نگهداشتن مدل دوگانه‌سوز آن در سبد محصولاتی، بخاطر تعهداتی بود که به تاکسیرانی داشتند. حال با توجه به اتمام تعهدات یا جایگزین کردن سمند سورن دوگانه‌سوز به جای آن، این امکان را پیدا کردند تا با مدل دوگانه‌سوز پژو 405 خداحافظی کنند. بنابراین پژو 405 دوگانه‌سوز نیز به مدل بنزینی این خودرو در موزه ایران خودرو ملحق خواهد شد.

و اما سرنوشت  پژو 206 تیپ 2  کمی متفاوت تر است.اسفند سال گذشته بود که خبرها از خداحافظی غریب الوقوع  با    پژو 206 تیپ 2 حکایت می کر د اما سهم بازار، تمایل طرفداران به خرید این خودرو عاملی برای ماندگاری این خودرو در لیست تولید بود . حتی در آن زمان مطرح شد که آبی پوشان پژو 207 تیپ 5 و پژو 207 با موتور TU3 را جایگزین پژو 206 تیپ 2 می کنند.

خبری که 206 را در زمره خودروهای صعودی بازار قرار داد    پژو 206 تیپ دو که جز ء ارزان‌ترین محصول تولید ایران خودرو بود و مصرف‌کنندگان به این راحتی حاضر نبودند از این محصول دل بکنند واکنش های بازار هم به بقای این خودرو درتولید تولید کمک کرد و هم به  نوعی تست بازار برای ایران‌خودرویی‌ها  بود تا بدانند  یکی از قدیمی ترین اعضای خانواده پژو همچنان محبوب ایرانی هاست.

 حال داستان از چه قرار است که 206 محبوب جایی در لیست شورای رقابت ندارد شاید یکی از دلایل آن استانداردهای سخت گیرانه سازمان استاندارد، ورد محصولات جدید ، بازاردهی به سایر محصولات خانواده پژو و یا حتی ورود خودروهایی است که ظاهرا از همان پلت فرم 206 ارث برده اند و با تغییراتی در ظاهر قار است در آینده نزدیک میهمان بازار ایران باشند.

 برخی رسانه ها در پرداخت به  موضوع  خداحافظی با 206 عدم حضور این خودرو در دور جدید فروش در سامانه یکپارچه را مورد توجه قرار داده و نوشته اند: "   ایران‌خودرویی‌ها در دور اول فروش سامانه یکپارچه که در آن حضور داشتند، از عرضه پژو 206 تیپ 2 امنتاع کردند. مدیران ایران خودرو بعد از اتمام دور اول فروش خودرو از مسیر سامانه یکپارچه اعلام کردند ظرفیت تولید آنها برای سال 1402 پُر شده و نمی‌توانند در دور دوم فروش خودرویی صمت شرکت کنند. با توجه به تکمیل ظرفیت تولید این خودروساز در سال جاری به نظر می‌رسد پژو 206 تیپ 2 جایی در سبد تولید این خودروساز برای سال جاری نداشته باشد. بررسی بازار خودرو نشان می‌دهد ایران‌خودرویی‌ها هنوز در سال جاری مدل 1402 پژو 206 تیپ 2 را به بازار عرضه نکردند. بنابراین چنانچه ایران‌خودرویی‌ها تولید این خودروی پرطرفدار را در سال جاری در دستور کار داشته باشند، تنها به دلیل عمل کردن به تعهدات پیشین است وگرنه دیگر قصدی برای ادامه روند تولید پژو 206 تیپ 2 ندارند. بررسی لیست قیمتی ایران خودرو نشان می‌دهد این خودروساز همچنان پژو 206 تیپ 3 را در سبد محصولات خود حفظ کرده است تا این خودرو نزدیکترین خودرو به پژو 206 تیپ 2 باشد. تنها رد و نشان از پژو 206 در لیست جدید قیمتی ایران خودرو پژو 206 Crouse است که ایران خودرویی ها مشخص نکرده اند این محصول چیست. این احتمال وجود دارد که این خودرو همان پژو 206 تیپ 3 (پژو 206 تیپ دو با سقف پانوراما یا همان سقف شیشه ای) باشد. 

حال باید منتظر بود و واجنش بازار نزولی خودرو به این تصمیم را شاهد بود بعید نیست در این اثنا شاهد افزایش قیمت این خودرو در بازار باشیم.

 


نظرات

نظر شما

: : :
ایساکو

آرین پارس موتور

کرمان موتور

ایران خودرو

مدیران خودرو

ایلیا خودرو



پرشیا خودرو

تابلو نرخ
اینفوگرافی


کلیه حقوق این سایت برای خودرونگاران محفوظ است.
نقل مطالب با ذکر منبع بلامانع است.

khordonegaran
Copyright © 2021 www.‎khordonegaran.ir‎, All rights reserved.