شناسه خبر : 584093
تاریخ انتشار :
ایران روور، وارد کننده "اشکودا" در ایران شد
نخستین سری واردات خودرو رقم خورد

ایران روور، وارد کننده "اشکودا" در ایران شد

ایران روور امروز به صورت رسمی نخستین سری خودروهای خارجی وارداتی را معرفی می کند.

به گزارش خبرنگار خودرونگاران،  چندی پیش رئیس هیئت‌مدیره گروه صنعتی ایران روور در گفت‌وگو با رسانه‌ها از رونمایی محصولات اشکودا طی هفته جاری خبر داده بود و  بر اساس دعوتی که این شرکت از رسانه ها داشته است ، عصر امروز   خودروهای اشکودا  بعنوان نخستین برند وارداتی  معرفی خواهد شد.

 پیش از این تصاویر پنج مدل از محصولات این برند شامل اشکودا کامیک، اشکودا کوشاک، اشکودا اوکتاویا و اشکودا اسکالا بعنوان خودروهای وارداتی این برند  منتشر شده  است.  

پس از انشتار خبر واردات خودروهای خارجی از شهریور سال گذشته تا کنون   خودروهای خارجی چندانی وارد بازار نشده بود. اشکودا  که از برندهای قیمی زیر مجموعه فولکس واگن است در کشور چک تولید می شود.  و حالا خود را به عنوان نخستین وارد شده در بازار خودرو ایران رسمی کرده  است.

بنابر اعلام شرکت ایران روور، این مجموعه مسئولیت واردات خودروهای اشکودا به ایران را بر عهده دارد.

اشکودا هر چند ه در میان ایرانی ها شناخته شده نیست اما از آن دسته برندهای قدیمی است که از  سال 1895 فعالیت خود را در چک که بخشی از امپراتوری اتریش-مجارستان به شمار می‌رفت، آغاز کرد.

اشکودا فعالیتش را با تولید دوچرخه آغاز  کرد و  پس از مدتی موتورسیکلت  را به سبد محصولاتش اضافه کرد و پس از 118 سال تولید موتورسیکلت و دوچرخه نخستین خودروی اشکودا  وارد بازار شد.

 اشکودا بعد از جنگ جهانی دوم و اتفاقاتی که به فروپاشی بلوک شرق آغاز انقلاب‌های رنگین کمانی در کشورهای کمونیستی شرق اروپا   توسط فولکس واگن خریداری شد. رابطه فولکس واگن و اشکودا از ابتدای فعالیت این دو شرکت همواره ادامه داشت. امروزه نیز اشکودا به‌عنوان یکی از زیرمجموعه‌های فولکس واگن به شمار می‌آید که محصولاتی رقابتی را به بازار عرضه می‌کند.


نظرات

نظر شما

: : :
ایساکو

آرین پارس موتور

کرمان موتور

ایران خودرو

مدیران خودرو

ایلیا خودرو



پرشیا خودرو

تابلو نرخ
اینفوگرافی


کلیه حقوق این سایت برای خودرونگاران محفوظ است.
نقل مطالب با ذکر منبع بلامانع است.

khordonegaran
Copyright © 2021 www.‎khordonegaran.ir‎, All rights reserved.