شناسه خبر : 596588
تاریخ انتشار :
مشکلی در توزیع تایر در بازار وجود ندارد

مشکلی در توزیع تایر در بازار وجود ندارد

خودرونگاران - سخنگوی انجمن تایر با تاکید بر اینکه مشکلی در توزیع تایر در بازار وجود ندارد، گفت: بر اساس گزارش‌ها، اکنون در بازار توزیع تایر به صورت منظم انجام می‌شود و شاهد کاهش تقاضا هستیم.

 به گزارش خورونگاران به نقل از ایرنا، مصطفی تنها با بیان اینکه با توزیع منظم لاستیک در بازار شاهد کاهش تقاضا هستیم، اظهار داشت: اکنون تولیدکنندگان، در تولید لاستیک مشکلی ندارد و عرضه آن از طریق نمایندگی‌های مجاز در حال توزیع و فروش است.

وی با اشاره به اینکه سامانه فروش اینترنتی لاستیک همچنان متوقف است، افزود: این سامانه مشکلاتی داشت که اکنون خریداران نمی‌توانند به سامانه مراجعه کنند و فقط می‌توانند به صورت حضوری از نمایندگی‌های مجاز اقدام به دریافت تایر کنند.

سخنگوی انجمن تایر ادامه داد: فروشندگان موظف هستند که مدارک خریداران را در سامانه جامع تجارت ثبت کنند، پلیس امنیت اقتصادی و سازمان تعزیرات هم نظارت می‌کنند؛ ضمن اینکه اکنون نمایندگان بر اساس شماره موتور و شاسی خودرو اقدام به توزیع لاستیک به صورت دولتی می‌کنند.

تنها تاکید کرد: توزیع دولتی لاستیک امکان دلال بازی را به حداقل رسانده است؛ هر چند امکان دارد عده‌ای از شگردهای جدید استفاده کنند، ولی بازار تحت کنترل و در آرامش است.

وی عنوان کرد: تولیدکنندگان و کارخانه‌های تولید تایر موظف هستند تا در سامانه جامع تجارت، تعداد حلقه لاستیک و نوع آن را درج کنند و اینکه به کدام فروشگاه و نمایندگی تحویل داده‌اند را ذکر کنند.

سخنگوی انجمن تایر با تاکید بر اینکه تعرفه واردات لاستیک از 32 به 10 درصد رسیده است، گفت: در جهت تسهیل در واردات، شاهد کاهش تعرفه هستیم که این امر منجر به سرعت بخشی در واردات شده است.

تنها خاطرنشان کرد: همچنین اقداماتی در حوزه واردات صورت گرفته و به واردکنندگان نیز ارز و تسهیلات لازم داده شده است تا بتوانند به میزان کافی لاستیک وارد کشور کنند.


کلید واژگان
نظرات

نظر شما

: : :
ایساکو

آرین پارس موتور

کرمان موتور

ایران خودرو

مدیران خودرو

ایلیا خودرو



پرشیا خودرو

تابلو نرخ
اینفوگرافی


کلیه حقوق این سایت برای خودرونگاران محفوظ است.
نقل مطالب با ذکر منبع بلامانع است.

khordonegaran
Copyright © 2021 www.‎khordonegaran.ir‎, All rights reserved.