شناسه خبر : 596613
تاریخ انتشار :
واگذاری ایران خودرو و سایپا کلید خورد
خصوصی سازی صنعت خودرو در دولت رییسی

واگذاری ایران خودرو و سایپا کلید خورد

خودرونگاران_ رئیس هئیت عامل سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران خبر داد، در راستای واگذاری خودروساران به بخش خصوصی، سرمایه گذاران درخواست‌هایی ارائه کرده اند، برخی از آن‌ها جزو خودروسازان بخش خصوصی هستند و ما در حال بررسی درخواست‌ها هستیم.

به گزارش خودرونگاران به نقل از تسنیم، بابک احمدی رئیس هئیت عامل سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران گفت: برای واگذاری خودروسازان به بخش خصوصی باید صلاحیت و اهلیت افراد به دقت بررسی شود و بعد از واگذاری هم نیاز به نظارت و کنترل داریم تا سرمایه گذار به تعهداتش عمل کند.

وی افزود: صنعت خودروسازی یکی از ثروت‌های کشور است، شاید مردم رضایت کافی از کیفیت محصولات نداشته باشند، اما در کشور‌های منطقه ما این صنعت وجود ندارد و حتی در ترکیه هم قطعات خودرو تولید می‌کنند، اما هنوز به تولید انبوه خودرو نرسیده اند.

احمدی ادامه داد: در راستای اجرای دستور 8 ماده‌ای رئیس جمهور، فرایند خصوصی سازیخودروسازان در حال انجام است. سرمایه گذاران درخواست‌هایی ارائه کرده اند، برخی از آن‌ها جزو خودروسازان بخش خصوصی هستند و ما در حال بررسی درخواست‌ها هستیم.

احمدی گفت: در این واگذاری‌ها باید موضوع اشتغال پایدار و عدم توقف جریان تولید و توسعه محصول مدنظر قرار گیرد.

وی با اشاره به نقشه راه صنعت خودروسازی افزود: تمرکز تولید خودروسازان، خودرو‌های برقی خواهد بود و همه بخش‌های وزارت صمت نیز برای تولید خودرو‌های برقی هدفگذاری و همکاری دارند، در حوزه زیرساخت‌های خودرو‌های برقی، نظیر سیستم‌های کنترلی و توسعه باتری هم اکنون چند سرمایه گذار وارد عرصه شده اند و کار را آغاز کرده ایم.


نظرات

نظر شما

: : :
ایساکو

آرین پارس موتور

کرمان موتور

ایران خودرو

مدیران خودرو

ایلیا خودرو



پرشیا خودرو

تابلو نرخ
اینفوگرافی


کلیه حقوق این سایت برای خودرونگاران محفوظ است.
نقل مطالب با ذکر منبع بلامانع است.

khordonegaran
Copyright © 2021 www.‎khordonegaran.ir‎, All rights reserved.