به گزارش خودرونگاران به نقل از دنیای اقتصاد، پیش از این توماس شافر، مدیرعامل این خودروسازی، با انتقاد از هزینههای بالای این شرکت گفته بود: «فولکس واگن دیگر رقابتی نیست.» بنابراین کاهش هزینهها میتواند خودروساز را به مسیر اصلی برنامههای خود بازگرداند.اولین اقدام این شرکت این است که زمان لازم برای توسعه یک خودروی جدید را از 50 ماه فعلی به 36 ماه کاهش دهد.
فولکسواگن اصرار دارد سه سال برای عرضه یک خودرو به بازار «بدون فدا کردن کیفیت یا ایمنی» کافی است.
این اقدام بهتنهایی به شرکت کمک میکند تا پایان سال 2028 بیش از یکمیلیارد یورو صرفهجویی کند.یکی دیگر از تغییرات عمده در شیوه کار این شرکت کاهش تعداد تولید خودروهای آزمایشی است. در طول توسعه 36ماهه یک خودرو، 50درصد کمتر نمونه اولیه برای اهداف ارزیابی ساخته خواهد شد.
فولکس واگن میگوید این تصمیم تاثیر منفی زیادی بر کیفیت نخواهد داشت.
تخمین زده میشود که این اقدام صرفهجویی سالانه 400میلیون یورو (438میلیون دلار) را برای این شرکت به همراه داشته باشد. فولکس واگن میگوید این اقدامات سال آینده به ثمر مینشیند.