شناسه خبر : 597772
تاریخ انتشار :
بحران یدک کش‌های متفرقه در اتوبان قم + فیلم

بحران یدک کش‌های متفرقه در اتوبان قم + فیلم

خودرونگاران- به محض آمدن درگیری‌ها آغاز می‌شود و حتی گاهی چند نفره یک امدادگر را به باد کتک می‌گیرند تا درس عبرتی برای بقیه باشد. گفته شده با قمه و چاقو هم به جان امداگران افتاده‌اند و بعد طایفه‌ای گردن می‌گیرند تا اگر هم قرار باشد دیه‌ای پرداخت شود، بین همه تقسیم شود و به این ترتیب به ضارب کمک می‌کنند.

به گزارش خودرونگاران به نقل از عصر ایران ، اتوبان قم یکی از پر ترددترین اتوبان‌های ایران است و خراب شدن ماشین در این اتوبان اتفاق عجیبی نیست، ولی وقتی کمی از تردد ماشین‌ها در این اتوبان کم می‌شود، مثلا شب‌ها، اتفاقات عجیبی در این اتوبان برای ماشین‌هایی که خراب شده‌اند می‌افتد. اتفاقاتی که گاهی خلاصی از آن‌هم خیلی سخت‌ می‌شود.

از کمربندی دوم تهران یعنی قبل از حسن آباد تا جایی که استان تهران در اتوبان قم تمام می‌شود، محل تردد یدک‌کش‌هایی است که به یدک‌کش‌های متفرقه مشهورند. تعدادشان زیاد نیست و حدود ۱۵ تا ۲۰ ماشین هستند اما همین تعداد یک بحران جدی را در اتوبان قم به وجود آورده‌اند. آن‌ها در سراسر این مسیر کمین کرده‌اند تا ماشینی به هر علت خرابی به دام شان بیافتد. آنوقت است که سریع ظاهر می‌شوند و با اظهار نظرهای فنی و مکانیکی، راننده را قانع می‌کنند که با یدک‌کش ماشین‌اش را حمل کنند و مبالغ هنگفتی هم می‌گیرند.

معمولا این ماشین‌های متفرقه، آرم شرکت‌های رسمی امداد خودرو از جمله امداد خودرو ایران را دارند و همین باعث می‌شود، راننده به آن‌ها اعتماد کند و ماشین را به دست آن‌ها بسپارد. حتی گاهی عمدا با فریب راننده‌ چند ایراد فنی دیگر هم به ماشین اضافه می‌کنند تا مطمئن شوند ماشین دیگر حرکت نخواهد کرد. آن‌ها معمولا پلاک ندارند و به این شکل در اتوبان تردد می‌کنند.

اما خیلی وقت‌ها راننده‌ها مخصوصا کسانی که ماشین‌شان گارانتی شرکت‌های خودروسازی را دارند تصمیم می‌گیرند تا با امدادخودرو ایران تماس بگیرند و هم از قیمت اصلی یدک کش مطمئن شوند و هم از مزایای گارانتی ماشین استفاده کنند. حتی گاهی این تصور وجود دارد که شاید نیاز به یدک‌کش نباشد و گشت‌های سیار تعمیرات ماشین بتوانند مشکل را حل کنند. این‌جاست که اتفاقات دیگری رقم می‌خورد. نه یدک‌کش‌های ایران خودرو و نه گشت‌های سیار تعمیرات که به امداد بالینی مشهورند، کمکی نمی‌کنند و نمی‌آیند. آن‌ها می‌گویند جان‌شان در خطر است.

ماجرا از این قرار است که یدک‌کش‌های متفرقه نمی‌گذارند آن‌ها بیایند. چراکه اگر بیایند، اتفاقات خوبی در انتظارشان نیست. قبلا توسط یدک‌کش‌های متفرقه تهدید شده‌اند و حتی به آن‌ها گفته شده که اگر به درخواست کمک‌ها پاسخ بدهند و بیایند، اتفاقات خوبی نخواهد افتاد. درست اتفاقی که برای برخی از امدادگران امدادخودرو افتاده و حتی یکی از آن‌ها تا مرگ هم پیش رفته‌است. خیلی وقت‌ها حتی مراکز استقراری امداد خودرو را هم به آتش کشیده‌اند یا تخریب کرده‌اند.

به محض آمدن درگیری‌ها آغاز می‌شود و حتی گاهی چند نفره یک امدادگر را به باد کتک می‌گیرند تا درس عبرتی برای بقیه باشد. گفته شده با قمه و چاقو هم به جان امداگران افتاده‌اند و بعد طایفه‌ای گردن می‌گیرند تا اگر هم قرار باشد دیه‌ای پرداخت شود، بین همه تقسیم شود و به این ترتیب به ضارب کمک می‌کنند. حتی اتفاق افتاده که درگیری‌ها به حدی بوده که راننده‌ای که تقاضای کمک کرده بوده برای ختم دعوا و درگیری تصمیم می‌گیرد متفرقه‌ها ماشین‌اش را حمل کنند. آنقدر این کار تکرار شده که حالا اگر به کمک نیاز داشته باشید، امدادگران امداد خودرو مخصوصا امدادگران تعمیرات سیار از آمدن به اتوبان قم وحشت دارند و حتی به راننده‌ها تماس می‌گیرند و اعلام می‌کنند که نمی‌آیند.

این موضوع بارها از سوی شرکت‌های مجوز دار امدادخودرو به خصوص شرکت امدادخودرو ایران پیگیری شده و حتی منجر به پیگیری قضایی هم شده‌است اما پس از یکی دو ماه از پیگیری‌ها دوباره ماجرا از سر گرفته می‌شود. برای همین است که هنوز هم اتوبان قم برای امدادگران محیط امنی نیست. به خصوص شب‌ها و وقتی اتوبان خلوت‌تر از همیشه است.


نظرات

نظر شما

: : :
ایساکو

آرین پارس موتور

کرمان موتور

ایران خودرو

مدیران خودرو

ایلیا خودرو



پرشیا خودرو

تابلو نرخ
اینفوگرافی


کلیه حقوق این سایت برای خودرونگاران محفوظ است.
نقل مطالب با ذکر منبع بلامانع است.

khordonegaran
Copyright © 2021 www.‎khordonegaran.ir‎, All rights reserved.