شناسه خبر : 597994
تاریخ انتشار :
قیمت تسلا مدل Y در آلمان کاهش یافت

قیمت تسلا مدل Y در آلمان کاهش یافت

خودرونگاران - تسلا یک هفته پس از کاهش قیمت خودروهای مدل 3 و مدل Y در چین، قیمت خودروهای مدل Y خود را در اروپا از جمله آلمان کاهش داده است که در سال 2023 جایگاه خود را به عنوان برترین فروشنده خودروهای الکتریکی به فولکس‌واگن از دست داد. این کاهش سهام تسلا را نزدیک به 3 درصد کاهش داد و به شروع ضعیفی برای سهام در سال 2024 افزود.

به گزارش خودرونگاران به نقل از ایسنا، تسلا قیمت مدل Y  و مدل  Y پرفورمنس  را به ترتیب تخفیف 9 درصدی و 8.1 درصدی نسبت به قیمت‌های قبلی داد. طبق داده‌های وب سایت تسلا، همچنین قیمت مدل‌های دیفرانسیل عقب مدل Y را 4.2 درصد کاهش داد.

فولکس‌ واگن در سال 2023 از تسلا به عنوان بزرگترین فروشنده خودروهای برقی در آلمان سبقت گرفت و 13.5 درصد از سهم بازار را در مقایسه با 12.1 درصد تسلا به خود اختصاص داد.

در فرانسه، این شرکت قیمت مدل Y خود را تا 6.7 درصد کاهش داد. قیمت‌ها در دانمارک تا 10.8 درصد کاهش یافت.  به گزارش CNBC، در هلند، قیمت مدل Y تا 7.7 درصد کاهش یافت و تسلا قیمت‌ها را بین 5.6 تا 7.1 درصد در نروژ کاهش داد.

آخرین کاهش قیمت پس از آن صورت گرفت که تسلا هفته گذشته اعلام کرد که بیشتر تولید خودروی خود را در کارخانه خود در نزدیکی برلین از 29 ژانویه تا 11 فوریه به حالت تعلیق در می‌آورد.


کلید واژگان
نظرات

نظر شما

: : :
ایساکو

آرین پارس موتور

کرمان موتور

ایران خودرو

مدیران خودرو

ایلیا خودرو



پرشیا خودرو

تابلو نرخ
اینفوگرافی


کلیه حقوق این سایت برای خودرونگاران محفوظ است.
نقل مطالب با ذکر منبع بلامانع است.

khordonegaran
Copyright © 2021 www.‎khordonegaran.ir‎, All rights reserved.