شناسه خبر : 598033
تاریخ انتشار :
دولت صنعت استراتژیک خودرو را رها کرده است
عضو هیات مدیره انجمن قطعه سازان همگن در گردهمایی بزرگان صنعت خودرو و قطعه سازی:

دولت صنعت استراتژیک خودرو را رها کرده است

خودرونگاران - عضو هیات مدیره انجمن تخصصی صنایع همگن نیرومحرکه و قطعه سازان خودروی کشور با انتقاد از حضور و دخالت 23 نهاد و سازمان در خودروسازی، گفت: دولت صنعت استراتژیک خودرو را رها کرده است.

به گزارش خودرونگاران به نقل از روابط عمومی انجمن تخصصی صنایع همگن نیرومحرکه و قطعه سازان خودروی کشور، «رضا رضایی» در گردهمایی بزرگان صنعت خودرو و قطعه سازی کشور که با هدف تشریح مسایل و مشکلات این صنعت برگزار شد، افزود: در سال‌های گذشته قیمت‌گذاری‌ دستوری توان صنایع خودروسازی و قطعه سازی را کاهش داد.

وی گفت: اگر فکری به حال این صنعت نشود، اشتغال ۵۰۰ هزار نفری صنعت خودروسازی با چالش مواجه می‌شود.

رضایی یادآور شد: این روزها ایجاد هر شغل به طور متوسط به ۲ میلیارد تومان سرمایه‌گذاری نیاز دارد و در صورت بیکار شدن نیروها، هزینه های زیادی به دولت تحمیل خواهد شد.

وی با اشاره به صادرات حدود ۳۵ میلیارد دلاری ترکیه در صنعت خودرو و قطعه سازی در سال گذشته، تصریح‌کرد: خودروسازان و قطعه سازان ایرانی هم باید بتوانند صادرات داشته باشند، اما مشکل آنجاست که دولت این صنعت را رها کرده است.

عضو هیات مدیره انجمن قطعه سازان همگن خاطرنشان کرد: قطعه سازان با مشکلات متعدد پولی، بانکی، ارزی، بیمه تامین اجتماعی، مالیات و غیره مواجه‌اند و تورم متوسط ۴۰ درصدی توان برنامه‌ریزی را از آنها گرفته است. با این حال از همه چیز خود گذشته‌اند و در خدمت صنعت هستند.

وی گفت: در کشورهای پیشروی جهان شاهد حمایت تمام قد دولت‌ها از صنایع خودروسازی‌شان هستیم، صنعتی که به دلیل ارتباط با ۷۰ رشته‌صنعت دیگر، در تولید ناخالص داخلی سهم بالایی داشته و دولت‌ها از این محل مالیات‌ستانی بسیار خوبی نیز دارند. بر این اساس و با توجه به از خودگذشتگی قطعه سازان ایرانی، حمایت‌های بیشتری از سوی دولت انتظار می‌رود.

برپایه این گزارش، بزرگان صنعت خودرو و قطعه سازی کشور به دعوت انجمن صنایع همگن نیرومحرکه و قطعه سازان خودرو کشور گرد هم آمدند تا ضمن تشریح مسائل و مشکلات روز این صنعت،‌ راه های برون رفت از شرایط فعلی را بررسی کنند.

در این گردهمایی که همزمان با مجمع سالیانه این انجمن برگزار شد، علاوه بر اعضای هیات مدیره انجمن کشوری و ۱۶ انجمن استانی قطعه سازان خودرو کشور، منوچهر منطقی، معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت، عزت الله اکبری تالارپشتی، رئیس کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی، احمد نعمت بخش، دبیر انجمن خودروسازان، محمدعلی تیموری،‌ مدیرعامل و هرمز راضی، عضو هیات مدیره گروه خودروسازی سایپا، علی بهرامی،‌ مدیرعامل شرکت طراحی و مهندسی قطعات کرمان خودرو، مهرداد معلمان، ‌مدیرعامل شرکت سازه گستر، مرتضی منتظرالمهدی،‌ مدیرعامل شرکت مگاموتور، حمید کشاورز،‌ مدیر ارشد و جمشید ایمانی، رئیس هیات مدیره گروه بهمن و مجید فهمیه امیری، عضو هیات مدیره و قائم مقام شرکت ساپکو حضور داشتند.


نظرات

نظر شما

: : :
ایساکو

آرین پارس موتور

کرمان موتور

ایران خودرو

مدیران خودرو

ایلیا خودرو



پرشیا خودرو

تابلو نرخ
اینفوگرافی


کلیه حقوق این سایت برای خودرونگاران محفوظ است.
نقل مطالب با ذکر منبع بلامانع است.

khordonegaran
Copyright © 2021 www.‎khordonegaran.ir‎, All rights reserved.