شناسه خبر : 598145
تاریخ انتشار :
34 مرکز معانیه فنی در دست ساخت است
معاون سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای:

34 مرکز معانیه فنی در دست ساخت است

خودرونگاران_معاون سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای از فعالیت 174 مرکز معاینه فنی با 184 خط بازدید در کشور خبر داد و گفت: 34 مرکز در حال ساخت بوده و مجوز 63 مرکز دیگر در دست بررسی است.

به گزارش خودرونگاران به نقل از سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای، «حمیدرضا شهرکی» در نخستین همایش ملی مراکز معاینه فنی خودروهای سنگین کشور، با اشاره به نقش فرسودگی ناوگان عمومی کالا و مسافر در آلودگی‌های زیست‌محیطی، افزود: این سازمان وظیفه نظارت و راهبری فعالیت ناوگان برون‌شهری را عهده‌دار بوده و بر اساس ضوابط موجود، باید اطلاعات ناوگان فعال در حوزه حمل‌ونقل جاده‌ای در سامانه ثبت و کارت هوشمند با هدف مجوز فعالیت در حوزه جا به جایی کالا و مسافر جاده‌ای برای آن‌ها صادر شود.

وی با اشاره به اینکه وزارت صنعت، معدن و تجارت متولی ساماندهی صنعت خودرو است، گفت: یکی از رویکردهای کاری سازمان راهداری در سال جاری، توسعه و نوسازی ناوگان حمل‌ونقل در کشور است و برای تحقق این مهم در کنار ظرفیت تولیدات داخلی، در حوزه تامین و واردات خودرو نیز گام‌هایی برداشته شده‌ است.

معاون حمل‌ونقل سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای ابراز امیدواری کرد: برگزاری پنل‌های تخصصی و ارائه نکات آموزشی در نخستین همایش ملی مراکز معاینه فنی خودروهای سنگین کشور، زمینه‌ساز هماهنگی و هم‌افزایی در این حوزه بوده و با تبادل‌نظر، راهکارهایی ارائه شود که به‌دنبال آن همه ناوگان سنگین کشور برای دریافت معاینه فنی اقدام کنند.

شهرکی تصریح‌کرد: یکی از راهکارهای جدی، توجه به پوشش 100 درصدی بارنامه است و چنانچه محموله‌ها در بخش بار تحت بارنامه جابه‌جا شوند، میزان مراجعه به مراکز معاینه فنی استاندارد خواهد شد.

وی بر ضرورت ایجاد دبیرخانه دائمی این همایش تاکید و بیان کرد: برگزاری نشست‌های تخصصی و توجه به رویکرد فناوری نوین و بهره‌گیری از پتانسیل شرکت‌های دانش‌بنیان در همایش‌های بعدی اهمیت دارد.

برپایه این گزارش، «فرهاد مهریاری» مدیرکل دفتر ایمنی و ترافیک سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای با حضور در پنل تخصصی این همایش، بر نقش موثر معاینه فنی خودروها در کاهش سوانح رانندگی ناشی از نقص وسایل‌نقلیه وسیله تاکید کرد و تجهیز مراکز معاینه فنی و افزایش نظارت دستگاه‌های اجرایی را از برنامه‌های اولویت‌دار اعلام‌کرد.


نظرات

نظر شما

: : :
ایساکو

آرین پارس موتور

کرمان موتور

ایران خودرو

مدیران خودرو

ایلیا خودرو



پرشیا خودرو

تابلو نرخ
اینفوگرافی


کلیه حقوق این سایت برای خودرونگاران محفوظ است.
نقل مطالب با ذکر منبع بلامانع است.

khordonegaran
Copyright © 2021 www.‎khordonegaran.ir‎, All rights reserved.