شناسه خبر : 598153
تاریخ انتشار :
بحث بنزین سه نرخی مطرح نیست

بحث بنزین سه نرخی مطرح نیست

خودرونگاران - مدیرعامل شرکت پالایش و پخش فراورده‌های نفتی گفت: فعلا در حوزه سه نرخی شدن بنزین مصوبه‌ و ابلاغیه‌ای داده نشده و قیمتی هم اعلام نشده است.

به گزارش خودرونگاران  به نقل از ایسنا، جلیل سالاری امروز در جمع خبرنگاران درباره میزان ناترازی بنزین و راهکارهای رفع این مساله، اظهار کرد: تولید در داخل کشور بیش از استانداردهای دنیا است، مصارف سه برابر استاندارد دنیا است، میزان مصرف بنزین 115 میلیون لیتر مصرف و سی‌ان‌جی حدود 20 میلیون تخمین زده شده یعنی 135 میلیون لیتر سوخت در کشور مصرف می شود.

وی افزود: نیاز است در بحث بهینه سازی مصرف انرژی اقدامات شایسته ای انجام شود که عملا با استانداردهای جهانی اقدام شود، هم در بحث کیفی‌سازی خودروها، خارج‌کردن خودروهای فرسوده عملا 40 تا 50 میلیون لیتر روزانه مازاد بنزین داریم که می توانیم این میزان را در سبد صادرات کشور قرار دهیم لذا باید به موازات بحث تولید بنزین و احداث پالایشگاه جدید و کیفی سازی در حوزه بهینه سازی هم اقدام کنیم.

وی اظهار کرد: طرح هایی در سبد سوخت دیده شده از جمله اینکه بحث های هیبریدی را در دستور کار قرار دهیم و موضوعات دیگر در حوزه کیفی سازی و توسعه شرکت های پالایشی است که این ظرفیت را به عدد 130 میلیون لیتر تثبیت کنیم.


نظرات

نظر شما

: : :
ایساکو

آرین پارس موتور

کرمان موتور

ایران خودرو

مدیران خودرو

ایلیا خودرو



پرشیا خودرو

تابلو نرخ
اینفوگرافی


کلیه حقوق این سایت برای خودرونگاران محفوظ است.
نقل مطالب با ذکر منبع بلامانع است.

khordonegaran
Copyright © 2021 www.‎khordonegaran.ir‎, All rights reserved.