شناسه خبر : 598180
تاریخ انتشار :
تخصیص 950 میلیون یورو برای واردات خودروی بنزینی و برقی

تخصیص 950 میلیون یورو برای واردات خودروی بنزینی و برقی

خودرونگاران_معاون وزیر صمت با بیان اینکه 950 میلیون یورو برای واردات خودروهای بنزینی و برقی تحصیص داده شده است، گفت: تاکنون بیش از 10 هزار و 500 خودرو وارد بنادر و گمرکات کشور شده است.

به گزارش خودرونگاران به نقل از مهر، مهدی ضیغمی امروز در نشست خبری اظهار کرد: از شهریور ماه کار عرضه واردات خودرو را شروع کردیم و در هر نوبت خودروهایی که وارد یا نزدیک کشور شده بودند را عرضه کردیم. روز به روز هم تعداد شرکت‌های متقاضی واردات و هم حجم واردات خودرو در حال افزایش است.

وی افزود: به عنوان مثال اگر قبلاً 200 خودرو واریز می‌شد اما الان به دلیل میزان تخصیص ارز تعداد واردات خودرو بالا رفته است.

ضیغمی ادامه داد: تاکنون بیش از 750 میلیون یورو فقط برای خودروهای بنزینی و 200 میلیون یورو برای خودروهای برقی ارز تخصیص داده ایم. البته هنوز همه این ارز برای خودروهای بنزینی توسط شرکت‌ها تأمین نشده است.

وی افزود: از 30 هزار نفری که در سامانه هستند حدود 12 هزار نفر خودروی خود را انتخاب کردند و برای 18 هزار نفر عرضه‌های جدیدی خواهیم داشت و تلاش می‌کنیم وضعیت آنها را تعیین تکلیف کنیم.

ضیغمی تصریح کرد: ما برای همه مردم خودرو وارد می‌کنیم و اگر از این 30 هزار نفر کسی خودرو نخواست، خودرو را به دیگران عرضه می‌کنیم. خودروهای عرضه شده فعلی تا 3 ماه دیگر تحویل می‌شود.

معاون وزیر صمت در مورد میزان واردات خودرو هم گفت: تاکنون بیش از 10 هزار و 500 خودرو وارد بنادر و گمرکات کشور شده است.


نظرات

نظر شما

: : :
ایساکو

آرین پارس موتور

کرمان موتور

ایران خودرو

مدیران خودرو

ایلیا خودرو



پرشیا خودرو

تابلو نرخ
اینفوگرافی


کلیه حقوق این سایت برای خودرونگاران محفوظ است.
نقل مطالب با ذکر منبع بلامانع است.

khordonegaran
Copyright © 2021 www.‎khordonegaran.ir‎, All rights reserved.