شناسه خبر : 598245
تاریخ انتشار :
چه خودروهایی زیر پای سیاستمداران است؟

چه خودروهایی زیر پای سیاستمداران است؟

خودرونگاران - سیاستمداران جهان برخی از قوی‌ترین خودروهای ساخته شده را در اختیار دارند. این خودروها مانند سلاح‌هایی در جاده هستند که برای محافظت از سرنشینان بسیار مهم خود، در برابر مخرب‌ترین تهدیدها طراحی شده‌اند.

  این خودروهای به شدت اصلاح شده که متعلق به روسای جمهور و نخست وزیران هستند، مظهر لوکس بودن و تجمل گرایی هستند. همه خودروهای رسمی، چه در کشور خود ساخته شوند و چه از خارج برای مقامات برجسته وارد شده باشند، یک ویژگی مشترک دارند و آن هم قدرت است. از آنجایی که سیاستمداران جهان نیازهای امنیتی بالاتری دارند، خودروهای آنها به بهترین ویژگی‌های ایمنی مجهز شده‌اند.

در این مقاله قصد داریم تا به خودروهای اصلی مهم‌ترین سیاستمداران جهان بپردازیم:

۱. روسیه، رئیس جمهور ولادیمیر پوتین، آئوروس سنات

چه+خودروهایی+زیر+پای+سیاستمداران+است؟
 

ولادیمیر پوتین در یک آئوروس سنات، که یکی از بهترین خودروهای ریاست‌جمهوری محسوب می‌شود و نسخه غیرنظامی آن ۲۴۵ هزار دلار قیمت دارد، سفر می‌کند. البته، خودروی زرهی پوتین با فضای داخلی مجلل قیمت بسیار بیشتری خواهد داشت.

آئوروس سنات اولین سدان لوکس تمام چرخ محرک روسیه با ۵۹۸ اسب بخار قدرت بوده که به دستور پوتین ساخته شده است. وزن این خودرو حدود هفت تن است و می‌تواند در برابر هر نوع حمله از جمله گاز شیمیایی، بمب و شلیک تک تیرانداز مقاومت کند. سیستم ارتباط داخلی و دوربین‌های مداربسته آن، این خودرو را شبیه مرکز فرماندهی پوتین روی چرخ‌ها می‌کند.

خودروی رئیس جمهور روسیه توسط شرکت آئوروس موتورز روسیه ساخته شده که ادعا می‌کند اولین خودروساز لوکس در این کشور است.

۲. هند، نخست وزیر نارندرا مودی، مرسدس بنز میباخ S۶۵۰ گارد

چه+خودروهایی+زیر+پای+سیاستمداران+است؟
 

مودی به عنوان نخست وزیر هند قطعا یکی از قدرتمندترین رهبران جهان است و به بالاترین سطح امنیت نیاز دارد. در دسامبر ۲۰۲۱، رسانه‌های هندی گزارش دادند که مرسدس بنز میباخ S۶۵۰ گارد مجلل به عنوان یک خودروی رسمی، به ناوگان امنیتی نخست وزیر هند اضافه شده است. وقتی صحبت از امنیت به میان می آید، این خودرو فوق العاده ظاهر می‌شود.

این خودرو دارای سطح حفاظت بالستیک VR۱۰، بالاترین درجه برای وسایل نقلیه غیرنظامی است. پوسته بدنه و محفظه شیشه‌ای آن می‌تواند در برابر انفجارهای ۱۵ کیلوگرمی تی ان تی نزدیک به دو متر و گلوله‌های شلیک شده مقاومت کند. درب‌های خودرو سنگین هستند و برای باز و بسته شدن نیاز به موتور الکتریکی دارند.

مرسدس بنز میباخ S۶۵۰ گارد با یک موتور ۶ لیتری V۱۲ عرضه می‌شود که قدرتی معادل ۶۵۰ اسب بخار دارد. یک سیستم هوای اضطراری در داخل خودرو، سرنشینان را از حملات گاز ایمن نگه می‌دارد.

بر اساس گزارش‌ها، این خودرو ممکن است بیش از ۱.۶۰ میلیون دلار برای دولت هزینه داشته باشد.

۳. کره شمالی، رهبر کیم جونگ اون، مرسدس بنز میباخ S۶۰۰ پولمن گارد

 چه+خودروهایی+زیر+پای+سیاستمداران+است؟
 

کیم جونگ اون با مرسدس بنز میباخ S۶۰۰ پولمن گارد، به همراه رئیس جمهور وقت ایالات متحده دونالد ترامپ، در نشستی در سنگاپور در سال ۲۰۱۸ دیده شد. با این حال، اطلاعات کمی در مورد مشخصات این لیموزین وجود دارد. گزارش‌ها می‌گویند که این خودرو شبیه مدلی است که تا سال ۲۰۱۳ ساخته شده بود. این موضوع نشان می‌دهد که خودروی مد نظر، دارای یک موتور ۵.۵ لیتری V۱۲ بای توربو با قدرت ۵۱۷ اسب بخاری است.

قیمت اولیه مرسدس بنز میباخ S۶۰۰ پولمن گارد معمولی حدود ۱.۵ میلیون دلار است.

۴. چین، رئیس جمهور شی جین پینگ، هونگچی N۵۰۱

 چه+خودروهایی+زیر+پای+سیاستمداران+است؟
 

هونگچی N۵۰۱ خودروی رسمی رئیس جمهور چین، شی جین پینگ است. شی هنگامی که در سال ۲۰۱۹ به هند سفر کرد، در این خودرو دیده شد.

طبق گزارش‌ها، این خودرو دارای یک گیربکس اتوماتیک است که نیرو را از یک موتور V۸ توربوشارژ ۴۰۲ اسب بخاری به چرخ‌ها می‌فرستد.

هونگچی N۵۰۱ با وزنی در حدود ۳۰۰۰ کیلوگرم به شدت زره پوش است. با این حال، جزئیات خاص آن ناشناخته است. لازم به ذکر است که رئیس جمهور چین در جدیدترین نشست خود با جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا، از خودروی دیگری استفاده کرده بود.

 چه+خودروهایی+زیر+پای+سیاستمداران+است؟
 

این خودرو که هونگچی N۷۰۱ نام دارد، قبل از دیدار با بایدن، در سفر به هنگ کنگ و روسیه استفاده شده بود. اطلاعات بیشتر درباره این خودروی رئیس جمهور چین، در مقاله خودروی چینی که قلب رئیس جمهور آمریکا را به دست آورد! / عکس آمده است.

۵. ایالات متحده آمریکا، رئیس جمهور جو بایدن، هیولا

 
 

شاید پر صحبت‌ترین خودروی رسمی در میان رهبران جهان، The Beast، باشد. خودرویی که برای حفظ امنیت رئیس جمهور ایالات متحده طراحی شده است.

The Beast اولین بار در دوران ریاست جمهوری جورج بوش در سال ۲۰۰۱ ظاهر شد. نسخه جدیدی از این خودرو در دوران ریاست جمهوری باراک اوباما، معرفی شد. هیولای فعلی در سال ۲۰۱۸ و زمانی که دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا بود، برای اولین بار به نمایش درآمد.

ماشین رسمی رئیس جمهور ایالات متحده اغلب توسط علاقه مندان و به دلایلی ایمن ترین خودروی جهان نامیده می‌شود. طبق گزارش‌ها، این لیموزین زرهی که توسط جنرال موتورز ساخته شده، حتی از مدل قبلی خود ایمن‌تر است. پنجره‌های آن دارای پنج لایه شیشه و پلی کربنات است که می‌تواند در برابر بزرگترین گلوله‌ها مقاومت کند. بدنه آن پنج اینچ ضخامت دارد و از زره درجه نظامی ساخته شده است. ضخامت درها هشت اینچ است و وزنی معادل وزن درب کابین هواپیماهای بوئینگ ۷۵۷ دارد!

مخزن سوخت توسط فوم جلوگیری از انفجار محافظت می‌شود و می‌تواند به طور مستقیم از یک RPG ضربه بخورد. یک سیستم محیطی امن برای محافظت در برابر حملات شیمیایی و گازی وجود دارد.

این خودرو با یک منبع اکسیژن ثابت همراه است و بانک‌های خون اضطراری از گروه خونی رئیس جمهور را حمل می‌کند. لاستیک‌های خودرو در اثر انفجار آسیبی نمی‌بینند.

این خودرو نه تنها برای دفاع طراحی شده، بلکه به اقدامات تهاجمی محدودی از جمله تفنگ‌های ساچمه‌ای و پرتاب کننده‌های گاز اشک آور نیز مجهز شده است. دوربین دید در شب نیز در این خودرو وجود دارد.

The Beast با وزن تقریباً ۱۰ تن، یک تانک جنگی واقعی با بهترین ویژگی‌های لوکس ممکن برای راحتی رئیس جمهور است.

در زمان ترامپ، یک هیولا از جنرال موتورز به قیمت گزارش شده ۲۲ میلیون دلار خریداری شد. جالب اینجاست که زمانی که جو بایدن معاون رئیس جمهور بود، از سواری با اوباما در هیولای قدیمی لذت می‌برد و اکنون او ساکن هیولای جدید است.

۶. آلمان، صدراعظم اولاف شولتس مرسدس بنز S۶۸۰ گارد


 

آنگلا مرکل صدراعظم سابق آلمان یک خودروی آئودی A۸ L سیکوریتی با قدرت ۴۳۵ اسب بخار را به عنوان خودروی رسمی خود داشت. با این حال، جانشین او، شولتس، یک لیموزین مرسدس بنز S۶۸۰ گارد را ترجیح می‌دهد.

وزن خودروی دولتی رسمی شولتس به حدود ۴۲۰۰ کیلوگرم می‌رسد که این وزن در اصل به دلیل وجود زره ۲۰۰۰ کیلوگرمی است. علاوه بر این، وزن شیشه جلو ۱۲۰ کیلوگرم است.

این خودرو دارای بالاترین درجه حفاظتی VR۱۰ است، به این معنی که خودرو می‌تواند در برابر گلوله‌های تفنگ و همچنین انفجار مقاومت کند. مرسدس S۶۸۰ گارد مانند سایر خودروهای بسیار ایمن ریاست جمهوری، مجهز به سیستم دفاعی در برابر حملات دود است و می‌تواند با لاستیک‌های پنچر هم حرکت کند.

این خودروی به شدت سفارشی شده دارای موتور ۶.۰ لیتری V۱۲ است که ۶۰۴ اسب بخار قدرت دارد. گیربکس ۹ سرعته اتوماتیک وظیفه انتقال قدرت را برعهده دارد و دارای سیستم چهار چرخ محرک ۴Matic است.

یک مرسدس S۶۸۰ گارد، قیمتی در حدود ۶۵۰ هزار دلار دارد، اما قیمت دقیق خودروی شولتس که دارای ویژگی‌های اضافی است، مشخص نیست.

۷. بریتانیا، نخست وزیر بوریس جانسون، جگوار XJ

 چه+خودروهایی+زیر+پای+سیاستمداران+است؟
 

بوریس جانسون به عنوان نخست وزیر بریتانیا و یکی از قدرتمندترین رهبران، سوار بر یک جگوار XJ است که سنتینل نامیده می‌شود.

این جگوار XJ بسیار شیک‌تر از سایر خودروهای رسمی رهبران جهان به نظر می‌رسد. جگوار XJ دارای یک موتور ۵.۰ لیتری V۸ بنزینی است که حدود ۵۴۴ اسب بخار قدرت دارد. این خودرو می تواند ۰ تا ۹۶.۵ کیلومتر بر ساعت را در ۹.۴ ثانیه طی کند و حداکثر سرعت آن ۱۹۵ کیلومتر بر ساعت است. این شتاب ضعیف طبیعتا به دلیل وزن آن و وجود زره است.

این خودرو می‌تواند در برابر حملات نارنجک و گلوله از هر جهت مقاومت کند. این خودرو همچنین دارای ماساژور در صندلی‌های عقب است، به این معنی که نخست‌وزیر می‌تواند در حین حرکت از یک کنفرانس مطبوعاتی طاقت‌فرسا استراحت کند.

یک نسخه سنتینل از رنجروور وجود دارد که جانسون در بازدیدهای رسمی با آن دیده شده است. این خودرو دارای ویژگی‌های امنیتی مشابه جگوار XJ است که با یک دریچه فرار اضافی در زیر صندلی‌های عقب عرضه می‌شود. این خودرو از یک موتور بنزینی V۸ با قدرت ۳۸۰ اسب بخار نیرو می‌گیرد. قیمت این خودرو حدود ۵۴۳ هزار دلار گزارش شده است.

۸. فرانسه، رئیس جمهور امانوئل مکرون، DS ۷ کراس بک

 چه+خودروهایی+زیر+پای+سیاستمداران+است؟
 

مکرون اولین رئیس جمهور فرانسه است که DS ۷ کراس بک را به عنوان خودروی رسمی خود در اختیار دارد. ماکرون پس از تحلیف خود در سال ۲۰۱۷، در برابر مردمی که در شانزلیزه صف کشیده بودند، با این خودرو ظاهر شد و از یک خودروی سقف باز سفارشی برای طرفدارانش دست تکان داد.

برخلاف دیگر رهبران جهان که سوار سدان یا لیموزین می‌شوند، DS ۷ کراس بک مکرون یک SUV است.

خودرویی که مکرون اکنون با آن سفر می‌کند، یک کراس بک ارتقا یافته است، به ویژه کراس بک الیزه. الیزه زرهی، حدود ۲۰ سانتی‌متر بلندتر از الیزه‌ای است که مکرون در سال ۲۰۱۷ سوار آن شد.

DS این خودرو را به پیشرانه پلاگین هیبریدی E-Tense خود مجهز کرده است. دو موتور الکتریکی و یک موتور ۴ سیلندر ۱.۶ لیتری تا ۳۰۰ اسب بخار قدرت تولید می‌کنند.

دی اس ۷ کراس بک یکی از خودروهایی بود که در زمان برجام در بازار ایران، به صورت وارداتی و محدود حضور یافته بود. اطلاعات بیشتر درباره این خودرو در مقاله لوکس‌ترین خودروی فرانسوی که در ایران به چشم نیامد/ عکس وجود دارد.


نظرات

نظر شما

: : :
ایساکو

آرین پارس موتور

کرمان موتور

ایران خودرو

مدیران خودرو

ایلیا خودرو



پرشیا خودرو

تابلو نرخ
اینفوگرافی


کلیه حقوق این سایت برای خودرونگاران محفوظ است.
نقل مطالب با ذکر منبع بلامانع است.

khordonegaran
Copyright © 2021 www.‎khordonegaran.ir‎, All rights reserved.