شناسه خبر : 600362
تاریخ انتشار :
آمادگی ایران‌خودرو برای همسان‌سازی استانداردهای خودرویی با روسیه
بازدید هیات عالی‌رتبه استاندارد روسیه از ایران‌خودرو

آمادگی ایران‌خودرو برای همسان‌سازی استانداردهای خودرویی با روسیه

خودرونگاران - مدیرعامل ایران‌خودرو در نشست با رییس سازمان استاندارد روسیه، بر آمادگی این گروه صنعتی برای همسان‌سازی استانداردهای خودرویی با آن کشور خبر داد.

به گزارش خودرونگاران  به نقل از ایکوپرس، علیمردان عظیمی در جریان بازدید هیات عالی‌رتبه استاندارد روسیه از گروه صنعتی ایران‌خودرو گفت: ایران‌خودرو با وجود مقررات سخت‌گیرانه سازمان ملی استاندارد ایران و تحریم‌های صورت‌گرفته، تمامی اصول و قوانین استاندارد را با جدیت دنبال و اجرا می‌کند.

وی ادامه داد: با توجه به فراهم بودن زیرساخت لازم، برای همسان‌سازی استانداردها، آماده امضای تفاهم‌نامه با طرف روسی هستیم.

عظیمی با اشاره به برنامه صادرات محصولات ایران‌خودرو به روسیه اظهار کرد: با توجه به موافقت‌های صورت‌گرفته، روند صادرات محصولات ایران‌خودرو به روسیه در حال انجام است که در مرحله اول، شاهد عرضه محصول «تارا» در بازار روسیه هستیم و امیدوارم با ایجاد شرایط، همکاری‌ها را گسترش دهیم.

رییس استاندارد روسیه نیز در این دیدار خواستار همکاری ایران‌خودرو برای توسعه و ارتقای استاندارد در صنعت خودروسازی روسیه شد.

آنتون شالایف، همگام‌سازی استاندارد ایران و روسیه را مهم دانست و گفت: برای آغاز همکاری و مذاکره تا رسیدن به نتیجه مطلوب آمادگی داریم، هرچند این راه آسان نیست، ولی نیت همکاری می‌تواند راه را به ما نشان دهد تا در آینده شاهد نتیجه مطلوب برای دو طرف باشیم.

وی با اشاره به تفاهمات مطرح شده با ایران‌خودرو اظهار کرد: توافقات استاندارد دو کشور، زمینه حضور صنایع ایرانی را در بازار روسیه فراهم می کند.

شالایف افزود: نکته مهمی که باید مد نظر قرار گیرد، این است که بخش مهمی از این تفاهم، مرتبط با حوزه خودروسازی بوده و لازم است کارگروهی برای عملیاتی کردن آن تشکیل شود.

وی با اشاره به اراده قطعی مسوولان جمهوری اسلامی ایران و روسیه برای گسترش همکاری فی‌مابین اظهار کرد: هر چند راه دشوار است، اما برای عملیاتی کردن مذاکرات مصمم هستیم.

محمدحسن جبلی جوان، مدیر عامل شرکت ایتراک نیز به اقدامات صورت‌گرفته توسط این شرکت اشاره کرد و گفت: با توجه به تاکید مدیر عامل گروه صنعتی ایران‌خودرو بر رعایت استانداردها، آزمون‌های لازم بر روی قطعات در بالاترین سطح انجام می‌شود.

در پایان، میهمانان روسی، از خطوط تولید تارا و همچنین مرکز تحقیقات ایران‌خودرو بازدید کردند.

گفتنی است، رییس استاندارد روسیه در راس هیاتی برای امضای برنامه اجرایی و ادامه مذاکرات و همکاری‌های دوجانبه که از دو سال پیش در دستور کار قرار گرفته، به ایران سفر کرده است.


کلید واژگان
نظرات

نظر شما

: : :
ایساکو

آرین پارس موتور

کرمان موتور

ایران خودرو

مدیران خودرو

ایلیا خودرو



پرشیا خودرو

تابلو نرخ
اینفوگرافی


کلیه حقوق این سایت برای خودرونگاران محفوظ است.
نقل مطالب با ذکر منبع بلامانع است.

khordonegaran
Copyright © 2021 www.‎khordonegaran.ir‎, All rights reserved.