شناسه خبر : 600466
تاریخ انتشار :
وزارت اقتصاد: مصوبه‌ای برای واگذاری سهام خودروسازان به سرمایه‌گذاران غیرایرانی وجود ندارد

وزارت اقتصاد: مصوبه‌ای برای واگذاری سهام خودروسازان به سرمایه‌گذاران غیرایرانی وجود ندارد

خودرونگاران - وزارت امور اقتصادی و دارایی اعلام کرد: تاکنون مصوبه یا مکاتبه‌ای مبنی بر واگذاری سهام خودروسازان به سرمایه‌گذاران غیرایرانی و به طور مشخص اتباع کشور چین به این سازمان ابلاغ نشده است.

به گزارش خودرونگاران  به نقل از ایرنا، وزارت امور اقتصادی و دارایی در پاسخ به گزارشی با عنوان «زمزمه واگذاری سهام خودروسازان به چینی‌ها»، توضیح داد: میزان سهام مستقیم متعلق به دولت (سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران) در دو شرکت ایران خودرو و سایپا به ترتیب 5.72 و 16،81 درصد است و تکلیف این سازمان برای واگذاری میزان سهام موصوف، عرضه سهام به صورت بلوکی مطابق مصوبات هیأت واگذاری و درچارچوب قانون اجرای سیاست های کلی اصل 44 قانون اساسی است.

بدیهی است که طبق اعلام روابط عمومی و همکاری‌های بین‌الملل سازمان خصوصی‌سازی؛ سازوکار نحوه واگذاری‌ها متعاقب انجام فرایند قانونی توسط این سازمان شامل اخذ مصوبات هیأت واگذاری و ... اطلاع‌رسانی و شفاف‌سازی خواهد شد.

بنابراین تا تاریخ صدور این گزارش، مصوبه یا مکاتبه‌ای مبنی بر واگذاری سهام خودروسازان به سرمایه‌گذاران غیرایرانی و به طور مشخص اتباع کشور چین به این سازمان ابلاغ نشده است.


نظرات

نظر شما

: : :
ایساکو

آرین پارس موتور

کرمان موتور

ایران خودرو

مدیران خودرو

ایلیا خودرو



پرشیا خودرو

تابلو نرخ
اینفوگرافی


کلیه حقوق این سایت برای خودرونگاران محفوظ است.
نقل مطالب با ذکر منبع بلامانع است.

khordonegaran
Copyright © 2021 www.‎khordonegaran.ir‎, All rights reserved.