به گزارش خودرونگاران به نقل از ایسنا، سود خالص در سه ماهه گذشته به 8.67 میلیارد یوان (1.20 میلیارد دلار) رسید که درآمد با افزایش 15.1 درصدی به 180.04 میلیارد یوان رسید.
بیوایدی اعلام کرد که برای کل سال 2023، سود خالص 80.7 درصد افزایش یافت و به 30.04 میلیارد یوان رسید. بیوایدی قیمت شروع نسخه جدید سدان برقی سیل خود را 5.3 درصد کمتر از مدل قبلی خود تعیین کرد.
بیشترین تخفیف ارائه شده امسال 21.6 درصد است. محاسبات رویترز نشان داد که بیوایدی در سال گذشته قیمت 13 مدلی را که 93 درصد از کل فروش آن در چین را تشکیل میدادند، به طور متوسط 17 درصد کاهش داد.
امسال چندین خودروساز دیگر از جمله تسلا، جیلی، آیون انرژی، لیپموتور و اکسپنگ به جنگ قیمت ملحق شدهاند اما تخفیفهای آنها در مقایسه با بیوایدی از نظر عمق و تعداد مدلها کمرنگ است.
بیوایدی در سال 2023 بیش از 240 هزار خودرو صادر کرد که حدود هشت درصد از فروش جهانی آن است. فروش خودروها و محصولات مرتبط با آن که 80 درصد از درآمد عملیاتی بیوایدی را تشکیل میدهند، 23.02 درصد حاشیه سود ناخالص را در سال 2023 به ثبت رساند که 2.63 درصد نسبت به سال قبل افزایش داشت.
بیوایدی همچنین از شاسیبلند الکتریکی کامپکت Yuan Up رونمایی کرد که جدیدترین محصول سری Dynasty با قیمت پایه 96 هزار و 800 یوان است.
داده های انجمن خودروهای مسافری چین نشان میدهد که فروش خودروهای برقی چین در سال گذشته 20.8 درصد پس از افزایش 74.2 درصدی در سال 2022 رشد داشته است، در حالی که رشد فروش پلاگین هیبریدی از 160.5 درصد به 82.5 درصد کاهش یافته است.
بر اساس گزارش رویترز، چین مشوق هایی مانند خرید و فروش خودرو و کاهش پیش پرداخت وامهای خودرو برای جلب نظر مشتریان محتاط ارائه کرده است.