شناسه خبر : 601753
تاریخ انتشار :
نیسان ترا  در سبد محصولات پرشیا خودرو

نیسان ترا در سبد محصولات پرشیا خودرو

خودرونگاران - قرار است جدیدترین محصول مشترک چشم بادامی ها و مردمان سرزمین آفتاب این بار توسط پرشیا خودرو ، روانه بازار ایران شود .

به گزارش خودرونگاران، خودرو نیسان ترا نام جدیدترین SUV بازار ایران است، که شرکت مانیان خودرو از زیرمجموعه های  پرشیا خودرو در ایران مونتاژ و روانه بازار خواهد شد.
ترا نسخه بازار آسیایی نیسان پالادین است در بازارهای مختلف همچون چین، اندونزی و ... با طیف های متنوعی از موتور و گیربکس و فیس های متفاوت عرضه می شود. نسخه ای که توسط مانیان خودرو مونتاژ می شود در حقیقت فیس 2022 نیسان ترا است که در بعضی از بازارهای دیگر با موتور 2.5 لیتری تنفس طبیعی بنزینی و 2.3 و 2.4 لیتری توربو دیزل عرضه می شود.
اما مانیان خودرو این محصول را با یک موتور 2 لیتری توربو GDi میتسوبیشی با کد 4K31 عرضه می کند که توان خروجی آن 228 اسب بخار و 360 نیوتن متر است و بازده خروجی آن توسط یک گیربکس 8 سرعته اتوماتیک ساخت ZF به چهار چرخ این خودرو دو دیفرانسیل شاسی مستقل انتقال می باید.
‎‎خودرو ترا تولیدی مانیان خودرو شاسی بلندی است که با طول 4.9 متر از نیسان پث فایندر بزرگ تر و یک سایز از نیسان پاترول کوچک تر است. این خودرو شاسی بلند با فاصله محوری 2,850 میلی متری اش هم فضای بسیار خوبی برای سرنشینان فراهم می کند و هم زاویه شکست و ورود و خروج مناسبی را برای آفرود ایجاد می کند.
این خودرو که فرزند مشترک چشم بادامی ها و مردمان سرزمین آفتاب است در چین با نام پالادین  عرضه می شود و در ایران قرار است به جای آرم نیسان از آرم شرکت مانیان بهره مند شود.

قلب تپنده میتسوبیشی در ترا
مهم ترین اِلِمان در مورد مشخصات فنی نیسان ترا این است که پلتفرم F آلفا در شاسی و بدنه به کار رفته است و این یعنی عملکرد عالی مهندسی ژاپن را در این SUV می بینیم. زیر کاپوت اما پیشرانه ۲ لیتری میتسوبیشی قلب تپنده این خودرو را تشکیل داده است. ترا بازار ایران مجهز به پیشرانه ۴K31 میتسوبیشی با فناوری MIVEC است، که ۲ لیتر توربو TGDi است و توان تولید نهایت قدرت ۲۲۰ اسب بخار و نهایت گشتاور ۳۶۰ نیوتن متر را دارد.
قدرت پیشرانه از طریق جعبه دنده ۸ سرعته AT ساخت ZF آلمان به چرخ ها منتقل می شود. قدرت در حالت معمولی به محور عقب می رود، اما تنظیمات مربوط به ۴X4 یا چهار چرخ محرک هم در این خودرو به صورت سنگین و سبک قابل تنظیم است. در جلو سیستم تعلیق دوجناغی دوبل را داریم و در عقب سیستم مولتی لینک و یا چند اتصاله (پنج مفصلی) به کار رفته است.
ایمنی و رفاهی
بر طبق شنیده ها، اس یو وی جدید مانیان خودرو برای بازار ایران به فهرست امکانات ایمنی و رفاهی متشکل از تریم چرم کابین، صندلی برقی راننده و شاگرد، مانیتور بزرگ، سیستم تهویه اتومات، شارژر وایرلس، سیستم ترمز ضد قفل، سیستم کنترل پایداری و کنترل کشش، سیستم کنترل دینامیک خودرو، سیستم کمکی شروع حرکت در سربالایی و کمکی حرکت در سراشیبی، سیستم ترمز هوشمند، سیستم کشش موتور، سیستم پایش فشار باد تایرها، ایربگ راننده و سرنشین، رادار هشدار رانندگی بین خطوط، رادار نقطه کور و… تجهیز شده است


 


نظرات

نظر شما

: : :
ایساکو

آرین پارس موتور

کرمان موتور

ایران خودرو

مدیران خودرو

ایلیا خودرو



پرشیا خودرو

تابلو نرخ
اینفوگرافی


کلیه حقوق این سایت برای خودرونگاران محفوظ است.
نقل مطالب با ذکر منبع بلامانع است.

khordonegaran
Copyright © 2021 www.‎khordonegaran.ir‎, All rights reserved.