شناسه خبر : 601759
تاریخ انتشار :
خودروسازان ایرانی تمایلی به صادرات ندارند

خودروسازان ایرانی تمایلی به صادرات ندارند

خودرونگاران_ به گفته عضو هیات رئیسه اتاق بازرگانی ایران و روسیه تجربه صادرات خودروهای ایرانی به روسیه نشان داده که خودروسازان ایرانی تمایل بیشتری برای عرضه خودرو در بازار داخل دارند و از صادرات به کشور روسیه استقبال نمی‌کنند.

به گزارش خودرونگاران به نقل از ایلنا، کامبیز میرکریمی، عضو هیات رئیسه اتاق بازرگانی ایران و روسیه از افزایشی بودن جریان صادرات ایران به روسیه خبر داد و گفت: ارزش صادرات ایران به روسیه که تا سال 1397 از 280 میلیون دلار فراتر نمی‌رفت، در پایان سال 1402 به مرز یک میلیارد دلار نزدیک شد و در واقع این روند افزایشی از سال 1398 آغاز شده و هچنان ادامه دارد.

وی افزود: امیدواریم با اجرایی شدن قرارداد تجارت آزاد با اوراسیا و صفر شدن تعرفه‌های تجاری دو کشور صادرات از این رقم هم بیشتر شود و جهش قابل توجهی پیدا کند.

میرکریمی اظهار کرد: با اجرایی شدن مفاد ایران قرارداد تعرفه تجارت 86 درصد کالاها صفر می‌شود.

خودروسازان ایرانی تمایلی به بازار روسیه ندارند

عضو هیات رئیسه اتاق بازرگانی ایران و روسیه درباره صادرات خودروهای ایرانی به این کشور گفت: صادرات خودرو از ایران به روسیه پیش از این هم اتفاق می‌افتاد و بخش خصوصی روسیه از خرید خودروهای روسیه استقبال می‌کرد.

وی افزود: در سال‌های پیش محصولات ایران خودرو مانند سمند L​ و انواع 206 به روسیه می‌رفت، اکنون هم هرچند اخیرا از قول سازمان توسعه تجارت در مورد صادرات خودرو روسیه صحبت‌هایی مطرح شده است اما تاکنون اتفاقی نیفتاده با این حال اگر صادرات از سر گرفته شود باز هم در محدوده اختیارات دولت است و بخش خصوصی ایران تاکنون در صادرات خودرو به روسیه وارد نشده و حداکثر در زمینه صادرات قطعات فعالیت داشته است.

میرکریمی یادآور شد: البته خودروسازان به بازار داخل راغب‌تر هستند تا جایی که وقتی صادرات محصولات ایران خودرو به روسیه برقرار بود نیز نماینده ایران خودرو در این کشور از عرضه ناکافی محصولات این کشور در بازار روسیه گلایه داشت و اظهار می‌کرد با وجود تقاضای بالا برای خودروهای ایرانی در این بازار تعداد خودروهایی که عرضه می‌شود کافی نیست؛ به نظر می‌رسد با قیمت‌های کنونی خودرو در ایران بهترین بازار همین بازار داخل است با توجه به اینکه ارز حاصل از صادرات هم با نرخ جذابی از صادرکنندگان خریداری نمی‌شود.


نظرات

نظر شما

: : :
ایساکو

آرین پارس موتور

کرمان موتور

ایران خودرو

مدیران خودرو

ایلیا خودرو



پرشیا خودرو

تابلو نرخ
اینفوگرافی


کلیه حقوق این سایت برای خودرونگاران محفوظ است.
نقل مطالب با ذکر منبع بلامانع است.

khordonegaran
Copyright © 2021 www.‎khordonegaran.ir‎, All rights reserved.