شناسه خبر : 601902
تاریخ انتشار :
وزیر صمت: در تامین اتوبوس نیازمند خارجی‌ها نیستیم

وزیر صمت: در تامین اتوبوس نیازمند خارجی‌ها نیستیم

خودرونگاران - وزیر صمت با بیان اینکه در تامین کشنده و اتوبوس نیازمند خارجی‌ها نیستیم، گفت: متاسفانه با دو بهانه تامین مالی و نیاز فوری، به سمت خارجی‌ها می‌روند.

به گزارش خودرونگاران به نقل از باشگاه خبرنگاران، عباس علی آبادی  با اشاره به موضوع واردات اتوبوس و کشنده، گفت: امروز در تولید کشنده و اتوبوس نیازمند خارجی نیستیم بلکه نیازمند تأمین هزینه‌ها و زمان هستیم اما گاهی به بهانه تأمین مالی و گاهی به بهانه اینکه فوری نیاز داریم، واردات صورت می‌گیرد.

وی در پاسخ به سوالی درباره اینکه چگونه باید جلوی بهانه‌جویی‌ها را گرفت، تاکید کرد: به هر حال هر بار به دنبال بهانه هستند تا راهی پیدا کنند و به منفعت برسند.

وزیر صمت ادامه داد: در حال حاضر یکی از بهانه‌های مهم این است که تأمین کنندگان خارجی مایل به تأمین مالی هستند، بنابراین ما باید این بهانه‌ها را از بین ببریم و روش‌هایی را برای تأمین مالی و مشارکت دادن مردم در این امر پیدا کنیم تا با این بهانه‌ها به سمت خارجی‌ها نرویم.

علی آبادی عنوان کرد: یکی دیگر از بهانه‌ها این است که گاهی اعلام می‌کنند تعداد زیادی دستگاه آن هم به صورت فوری نیاز دارند؛ در حالی که اگر این موضوع را از قبل به تولیدکننده بگوییم تولیدکننده هم نسبت به تولید محصول مذکور اقدام می‌کند.

وی گفت: متأسفانه این مساله وجود دارد اما به هر حال ما به دنبال رفع آنها هستیم.


کلید واژگان
نظرات

نظر شما

: : :
ایساکو

آرین پارس موتور

کرمان موتور

ایران خودرو

مدیران خودرو

ایلیا خودرو



پرشیا خودرو

تابلو نرخ
اینفوگرافی


کلیه حقوق این سایت برای خودرونگاران محفوظ است.
نقل مطالب با ذکر منبع بلامانع است.

khordonegaran
Copyright © 2021 www.‎khordonegaran.ir‎, All rights reserved.